Magnusha Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei! Har en pc som har tresket og gått lenge nå. Men her i går var det plutselig svart! Jeg satt på PC-en i går og skrev stil, også skulle jeg dra å trene etter dette. Når jeg kom hjem var PC-en helt svart. Jeg forsøkte å starte den, men til ingen nytte. Den reagerer rett og slett ikke. Er ikke en vifte som starter. Tenkte dette kunne være strømfosyningen da. Jeg dro derfor ut hele strømforsyningen og kortslutta pinne 14 og 15 for å se om strømforsyningen startet. Det gjorde den. Alt av vifter i kabinettet startet også. Prøvde så med en annen strømforsyning i PC-en, men starter ikke da heller. Er det hovedkortet som har gått føyken? Hvordan kan jeg evt. finne ut dette? Har følgende spes: MSI K8N Neo 2 AMD 64 3200+ 1,5 GB RAM MIST strømforsyning 2 X SATA disker Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Prøv med bare PSU, hovedkort og CPU. Ut med skjermkort, kabler til diskene, og minnebrikker. Se om det da skjer noe. Hvis ikke har du bare de tre tingene å velge i. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) yep, og minnebrikker kan du relativt enkelt teste om du har en annen maskin å teste dme i, eller en PC hos en kompis, da de er enkler å poppe in og ut av et system, og da har du bare CPU og hovedkort igjen som mulige kandidater (og CPU dør statistisk sett veldig skjeldent bortsett fra ved fysisk mishandling ved installasjon, så da er det sansynligvis hovedkortet å såfall). Wow... det var en lang setning =P En CMOS reset er dog å annbefale før du evt. erklærer hovedkortet dødt. -Stigma Endret 27. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Har forsøkt en CMOS reset nå, dette fungerte uten hell. Tok ut minnebrikkene og skjermkortet også, fortsatt ikke noe liv :/ Så det betyr at det enten er hovedkortet eller CPUen, men hele systemet ville vel startet selv om CPUen var ødelagt? Ville det ikke bare kommet en feilmld i BIOS da? Jeg heller mer og mer til at det er hovedkortet som er feilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå