Gå til innhold

PC-en starter ikke! Testet strømforsyning, hovedkort ødelagt?

Magnusha

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en pc som har tresket og gått lenge nå. Men her i går var det plutselig svart! Jeg satt på PC-en i går og skrev stil, også skulle jeg dra å trene etter dette. Når jeg kom hjem var PC-en helt svart. Jeg forsøkte å starte den, men til ingen nytte. Den reagerer rett og slett ikke. Er ikke en vifte som starter. Tenkte dette kunne være strømfosyningen da. Jeg dro derfor ut hele strømforsyningen og kortslutta pinne 14 og 15 for å se om strømforsyningen startet. Det gjorde den. Alt av vifter i kabinettet startet også. Prøvde så med en annen strømforsyning i PC-en, men starter ikke da heller. Er det hovedkortet som har gått føyken? Hvordan kan jeg evt. finne ut dette?

Har følgende spes:

MSI K8N Neo 2

AMD 64 3200+

1,5 GB RAM

MIST strømforsyning

2 X SATA disker

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yep, og minnebrikker kan du relativt enkelt teste om du har en annen maskin å teste dme i, eller en PC hos en kompis, da de er enkler å poppe in og ut av et system, og da har du bare CPU og hovedkort igjen som mulige kandidater (og CPU dør statistisk sett veldig skjeldent bortsett fra ved fysisk mishandling ved installasjon, så da er det sansynligvis hovedkortet å såfall). Wow... det var en lang setning =P

En CMOS reset er dog å annbefale før du evt. erklærer hovedkortet dødt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har forsøkt en CMOS reset nå, dette fungerte uten hell. Tok ut minnebrikkene og skjermkortet også, fortsatt ikke noe liv :/ Så det betyr at det enten er hovedkortet eller CPUen, men hele systemet ville vel startet selv om CPUen var ødelagt? Ville det ikke bare kommet en feilmld i BIOS da? Jeg heller mer og mer til at det er hovedkortet som er feilen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...