opresterud Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 dere har ikke kastet dere på eSata på eksterne ennå? det blir kanskje litt dyrt? :S edit: ser de krever ekstern strømforsyning... no need to answer. http://www.wisegeek.com/what-is-esata.htm eSATA blir ikke dyrere. Men problemet fra laptop'er er interface. Finnes ikke mange som har eSATA port ennå, har vel kun sett en som jeg ikke husker merket på, men det var ingen egnet business maskin. Alternativet da er PCCard basert SATA kontroller, noe jeg har, men den er faktisk tregere enn USB2.0. ExpressCard med SATA kontroller bør yte vesentlig bedre, men nå har dessverre ikke HP ExpressCard i sine businessmaskiner ennå.... Ang. egen strømforsyning, så er det ikke verre enn å ta strømmen fra en USB port. Har et IcyBox 2,5" eSATA/USB2 kabinett, hvor det fuglte med egen USB->power kabel når man kjører den som eSATA. Den tar jo ikke noe mere strøm i den modusen enn når man kun bruker USB. Ergo: USB2.0 er så langt det raskeste i praksis. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ergo: USB2.0 er så langt det raskeste i praksis. Under forutsetning av at PCen hverken har eSATA eller Expresscard skal jeg være enig, men nå blir det heldigvis flere PCer med disse. Så vidt jeg vet har de aller fleste bærbare som selges nå Expresscard og eSATA er på vei inn i nye modeller, f.eks denne. Man får også kjøpt billige eksterne kabinetter med begge deler nå. Lenke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå