Gå til innhold

Rikstv og muligheten for enkeltkanaler

Anbefalte innlegg

Ser at Medietilsynet (link) mener at utvalget er godt når det gjelder muilgheten for abonnering på enkelt kanaler.

ref: utvalget av kanaler for enkeltabonnement syns godt begrunnet

Ved å lese pdf dokumentet ser eg at NRK uansett skal være mulig å abbonere på.

Vi er då nede i 2 kanaler. TV2 og Åpen kanal.

Åpen Kanal er ein norsk kanal for frivillige organisasjoner ( ref Stavanger Aftenblad, http://web3.aftenbladet.no/underholdning/article497033.ece)

Interessen for denne vil vel heller være laber. Så då står vi igjen med 1stk enkelt kanal. TV2.

Fantastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble oppringt av en meningsmåler på våren/forsommeren med spørsmål bl.a. om hva jeg var interessert i abonnere på på bakkenettet. Og alternativene var kun gratiskanaler, full rikspakke, eller en pakke med bare norske kanaler: TV2, TVNorge og TV3 i tillegg til NRK/gratiskanalene. "Norsk" pakke var jeg absolutt ikke interessert i, da jeg heller ville velge enkeltkanaler som National Geographic og Discovery enn en pakke som inneholdt TV3 - den er totalt uinteressant, og jeg regner den heller ikke som norsk. Bortsett fra språket i reklamen, er det jo de færreste dager TV3 kan by på et "norsk" program.

Men å velge enkeltkanaler var ikke et av svaralternativene. Det var allerede den gang kun aktuelt med full pakke, eller en "norsk" minipakke, eller ingen pakke i det hele tatt. Og siden de ikke tilbyr en "norsk" pakke, var det sannsynligvis et flertall som i likhet med meg ikke var interessert i den.

Og hvis det er denne markedsundersøkelsen RiksTV viser til når de sier at det ikke er interesse for enkeltkanaler, så jukser og og juger de. Enkeltkanaler var ikke et svaralternativ.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...