Strofe Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg mener å ha lest en artikkel om at visse typer musikk er særlig gunstig å ha på i bakgrunnen mens man leser, fordi frekvensene gjør deg mer opplagt og "på". Kan det ha vært Bach? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Generelt er klassisk musikk veldig bra, sammenlignet med f.eks. heavy metal eller country. Mozart er visstnok det aller ypperste, derfor er også effekten oppkalt etter ham. Wikipedia har mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Mozart_effect Må si jeg har litt lyst til å gi dette et seriøst forsøk selv nå som det nærmer seg eksamen. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Mozart er jo konge. Vil også prøve å lese boka Memo før neste eksamensperiode. Kombinert med Mozart bør det gi suksess. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hehe, hvorfor ikke? Hvem vet hvilke utslag det vil gi seg å kombinere to så ulike metoder for å lære bedre ... For øvrig - du studerer nano på NTNU, ikke sant? (Fritt etter hukommelsen fra Holgers tråd.) Var ikke han Memo-forfatteren på NTNU og holdt foredrag/kurs i høst? Mener å huske (artig uttrykk å bruke her) jeg hørte han skulle komme en tur. Forfulgte ikke saken videre, riktignok ... Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Er på nano, ja. Fikk ikke med meg at Oddbjørn By holdt foredrag her i høst, men skulle likt å fått det med meg. Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg synes det er bedre å høre på rolig musikk når jeg leser. Hvis jeg hører på Mozart, må jeg bruke en del av hjernen på å konsentrere meg om musikken, og jeg blir ukonsentrert om lesingen. Kanskje det varierer fra person til person. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Joda, jeg skjønner hva du mener. Jeg har opp gjennom årene alltid vært en "störste möjliga tystnad"-person selv også. Men de gangene jeg har forsøkt med litt dempet Mozart eller Beethoven under lesingen, så har det også fungert - det gjelder bare å komme på det. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Får vel sjekke ut denne Yanni også, siden musikken hans tydeligvis har påvist Mozart-effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå