YOUNAEZ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg får opp feilen "Parse error: parse error, unexpected '=' in /home/www/email.php on line 28" når jeg prøver å åpne siden, noen som hadde giddi å fiksa scriptet eller sagt hva som skal gjøres for å fikse det? Linje 28 = $irc-nick = stripslashes(strip_tags($_POST['irc-nick'])); <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $irc-nick = stripslashes(strip_tags($_POST['irc-nick'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $hostname = stripslashes(strip_tags($_POST['hostname'])); $rcon = stripslashes(strip_tags($_POST['rcon'])); $idlere = stripslashes(strip_tags($_POST['idlere'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $msgformat = "Fra: $irc-nick ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; if(empty($irc-nick) || empty($email) || empty($hostname) || empty($rcon) || empty($idlere) { echo "<h2>Bestillingen ble ikke godtatt! </h2><p>Venligst fyll ut alle felt.</p>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo "<h2>Bestillingen ble ikke godtatt!</h2><p>E-mailen ble ikke godkjent</p>"; } elseif(mail($receiverMail, $rcon, $hostname, $idlere, $msgformat, "Fra: $irc-nick <$email>")) { echo "<h2>Bestillingen har blitt sendt</h2><p>Serveren blir satt opp iløpet av de neste 24timene hvis informasjonen blir godtatt.</p>"; } else { echo "<h2>Bestillingen ble ikke godtatt!</h2><p>Venligst prøv igjen... Hvis problemet gjentar seg flere ganger kan det hende vi har problemer med serveren..</p>"; } } else { ?><style type="text/css"> <!-- body { background-color: #eeeeee; } .style3 {font-size: 20px} --> </style> <form method="post" action=""> <label for="name"></label> <strong><span class="style3">GENEREL INFORMASJON </span><br> </strong>* Ikke pm op's (@) med spørsmål om når ventrilo server kommer osv.. <br> * Det vil ta maks 24timer før serveren din er oppe om du/dere følger kravene. <br> * Vær tålmodig <p align="left"><strong><span class="style3">SPØRSMÅL & SVAR </span><br> Jeg har glemt/vil skifte rcon på min vt server, hva gjør jeg?</strong><br> <i>Du sender en mail til ventrilosrv(at)gmail.com med følgende informasjon: ip, port samt det rcon'et du ønsker å bytte til.</i></p> <p align="left"><strong>Ønsker å bli sponset med 25-slots vt-server (privat person)? </strong><br> <i>Du idlere med minst 3-personer på irc-kanalen #teamnation. </i></p> <p align="left"><strong>Ønsker å bli sponset med 50-slots vt-server (klan)? </strong><br> <i>Du idlere med minst 5-personer på irc-kanalen #teamnation.</i></p> <p align="left"> </p> <div align="center"></div> <table width="368" border="0" align="center" bordercolor="#FF0000" bgcolor="#eeeeee"> <tr> <td width="165" valign="top">Irc-nick</td> <td width="193" valign="top"><input id="irc-nick" name="irc-nick" type="text" size="32" maxlength="40" /></td> </tr> <tr> <td valign="top">E-mail</td> <td valign="top"><input id="email" name="email" type="text" size="32" maxlength="40" /></td> </tr> <tr> <td valign="top">Ønsket hostname</td> <td valign="top"><input id="hostname" name="hostname" type="text" size="32" maxlength="40" /></td> </tr> <tr> <td valign="top">Ønsket rcon </td> <td valign="top"><input id="rcon" name="rcon" type="text" size="32" maxlength="40" /></td> </tr> <tr> <td valign="top"><p>Navn på idlere<br> (1 nick per linje)</p> </td> <td valign="top"> <div align="left"> <textarea id="message" name="idlere" cols="28" rows="6"></textarea> </div></td> </tr> <tr> <td valign="top"> </td> <td valign="top"><input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /></td> </tr> </table> </form> <p> <?php } ?> </p> Endret 27. november 2007 av YOUNAEZ Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det minste du kunne gjort er å fortelle oss hvilken linje som er linje 28. Lenke til kommentar
YOUNAEZ Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Linje 28 = $irc-nick = stripslashes(strip_tags($_POST['irc-nick'])); Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Du kan ikke ha "-" i variablenlnavnet tror jeg. Den prøver nemlig å trekke konstanten "nick" fra variabelen $irc. Bruk $ircNick e.l. isteden. Lenke til kommentar
YOUNAEZ Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Du kan jo prøve selv å se hva feilen er, her er adressen: http://ventrilospons.awardspace.com/email.php Lenke til kommentar
YOUNAEZ Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Jeg får ikke opp noen feil-melding nå, men får den fortsatt ikke til å sende e-mail. Dere kan jo prøve selv å se hva feilen er, her er adressen: http://ventrilospons.awardspace.com/email.php Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 For det første: Det holder med en tråd. Du kan ikke sende mail fra gratis awardspace-kontoer. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis du kjører scriptet med error-reporting på vil du få opp noen feilmeldinger fra PHP angående manglende variabler og indekser i arrayer. Jeg skal være litt snill og sakse inn feilmeldingene det gjelder. Før submit: Notice: Undefined index: submit in /var/www/html/temp.php on line 3 Etter submit: Notice: Undefined variable: irc in /var/www/html/temp.php on line 11 Notice: Undefined variable: msg in /var/www/html/temp.php on line 11 I tillegg er det et veldig hot tips å titte litt på dokumentasjonen for mail(...) siden du bruker den litt feil i koden din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå