longbow Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hei, Hvilken prosessor anbefales til en pentium quad prosessor? så denne linken i en tråd her: http://www.psdata.no/ps.asp?action=stocksale Er dette hovedkortet bra? - Hva mangler/og hva MÅ jeg ha i tillegg? Kunne godt tenkt å betalt 1000-1500 kroner. takk! Endret 27. november 2007 av longbow Lenke til kommentar
longbow Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 *bump* Ingen som kan si noe om dette hovedkortet, og om det vil passe fint med quad prosessor? Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hvordan er Evga nforce 680 sli kortet? - leste en test her av det, og det var jo positivt! Litt erfaringer mottaes med stor takk! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bumping skal ikke skje før 24timer etter forrige innlegg Men On topic, skal du klokke? Skal du kjøre SLI? Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Overklokke: Ja, HVIS det ikke kreves enorme kunnskaper og må ha gjort det lenge. Hvis det er mulig å få til så har jeg lyst til å prøve det, for å få mer ut av PC-en når jeg skal spille osv. Men kreves ekstra vifteløsninger osv. som medfører mye ekstra støy, ustabil pc m.m, ser jeg ikke noen grunn til å overklokke. SLI: Hadde vært greit å kunne kjørt 2 skjermkort sammen ja! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vis du skal ha SLI og har planer om å prøve å overklokke så er EVGA 680i SLI Rev. A1 beste valget. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Takk for svar! -bare et lite spørsmål til; hvordan er temperatur stigningen ved overklokking? trengs ekstra vifter, eller "overdimensjonerte" cpu vifte, skjermkort, ram, harddisk kjøler osv? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du burde ha en litt bedre CPU kjøler enn stock. Er ikke noe mer enn det, men kan hjelpe å ha flere vifter som drar ut luft fra kabinett og drar inn ny luft. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Du burde ha en litt bedre CPU kjøler enn stock. Er ikke noe mer enn det, men kan hjelpe å ha flere vifter som drar ut luft fra kabinett og drar inn ny luft. Hva med denne viften? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32873...led#ProductTabs helt ok pris, og et lydutslipp på kun 7db er veldig bra! - men kjøler den bra nok til å kunne klokkes med? Eventuelt mottas linker med stor takk:=) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Da ville jeg heller valgt "storebroen" og et lydnivå på 7DB kan jeg nesten garantere deg at er feil. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hva tåler hovedkort, skjermkort og cpu av temperatur egentlig? Ved hard påkjenning ved feks spill? Har en amd prosessor idag i min gamle pc, og der har jeg en mistanke om at ting er veldig varmt av å til:P Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 På q6600 er rundt 70-80grader maks, kommer litt ann på hvem du spør. Skjermkort tåler litt mer, de takler over 100grader, men det er ikke særlig bra, hold deg under 100 så går det nok bra. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Takk for mange gode svar 2mmy91! Bare et lite til; er det noe sensor på hovedkortet som registrerer de ulike temperaturene på ulike deler i PC-en? - eller er dette ekstra ting man må kjøpe? eller programmer man må ha? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) jeg kan friste deg med AM2+ ASUS eller MSI 790FX hovedkort og en phenom det er små sensor dioder i cpuen, i skjermkort gpuen osv så du trenger ikke å tenke på noe å kjøpe everest sier temperaturen til meste parten av PC-en din http://www.lavalys.com/ du har også speedfan og de hovedkort programmene også MSI K9A2 CF + Phenom 9500 er 2375kr vis du har lite av penger legg til en Radeon 3870 512MB så får du greit system for runt 3900 kr sist jeg sjekka vil du ikke ha mulighet å oppgradere til fremtidlige 45nm cpuer vis du går for 680i http://www.techpowerup.com/?45622 anyway ^^ Endret 28. november 2007 av wiak Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Takk for mange gode svar 2mmy91! Bare et lite til; er det noe sensor på hovedkortet som registrerer de ulike temperaturene på ulike deler i PC-en? - eller er dette ekstra ting man må kjøpe? eller programmer man må ha? Det er som sagt over her innebygget i komponentene. Programmer du kan bruke er coretemp for CPU Atitool for GPU, her kan du også klokke GPU Evnt. Everest som sagt over her, det viser alle tingene, men det koster vis jeg ikke husker helt feil penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå