Staalkontroll Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bare lurer på om denne fordelingen ville fungere: Internett -->Ruter med wlan-->homeplug-->homeplugg-->switch Eller burde dette fungere bedre? Internett --> homeplug --> homeplug-->ruter med wlan Eller finnes det et bedre alternativ Rett å slett for å slippe å trekke kabler ned 1 etasje. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg bruker Home:Link fra Jensen. Dvs jeg benytter strømnettet til den ene ethernet koblingen grunnet vanskeligheter med å trekke kabel til denne. Har satt opp slik: WAN Ruter [switch(IP telefon, Home:Link(maskin1), maskin2, Trådløs ruter)] Håper du sjønner tegningen. Prøvde å bruke Home:Link til "kable" ip telefonen (fra telio), det fungerte ikke. Er veldig fornøyd med Home:Link. Har hørt det er en versjon som blir veldig fort ødelagt, men det skal vistnok ikke være noe problem å bytte denne. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bare lurer på om denne fordelingen ville fungere: Internett -->Ruter med wlan-->homeplug-->homeplugg-->switch Eller burde dette fungere bedre? Internett --> homeplug --> homeplug-->ruter med wlan Eller finnes det et bedre alternativ Rett å slett for å slippe å trekke kabler ned 1 etasje. Jeg ville helt klart gått for løsning én, iallfall dersom wlan uansett dekker hele huset. a. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Ja, syntes også oppsett 1 ser bedre ut. Da skal jeg prøve å få mekket sammen noe. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 ja, dette vil fungere helt fint. Ihvertfall alternativ 1. Alternativ 2 derimot vil ikke fungere. homeplug kan kun overføre et ethernet signal, og før signalet fra sentralen har vært innom et modem så er det ikke i ethernet-form og kan dermed ikke overføres. Det må oversettes til ethernet i et modem før du kan bruke homeplug på signalet. -Stigma Lenke til kommentar
godal Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bare lurer på om denne fordelingen ville fungere: Internett -->Ruter med wlan-->homeplug-->homeplugg-->switch Eller burde dette fungere bedre? Internett --> homeplug --> homeplug-->ruter med wlan Eller finnes det et bedre alternativ Rett å slett for å slippe å trekke kabler ned 1 etasje. Ja, syntes også oppsett 1 ser bedre ut. Da skal jeg prøve å få mekket sammen noe. ja, dette vil fungere helt fint. Ihvertfall alternativ 1. Alternativ 2 derimot vil ikke fungere. homeplug kan kun overføre et ethernet signal, og før signalet fra sentralen har vært innom et modem så er det ikke i ethernet-form og kan dermed ikke overføres. Det må oversettes til ethernet i et modem før du kan bruke homeplug på signalet. -Stigma Med internett så antar jeg at han mener ethernet (det står forøvrig også wlan-router, ikke adsl-modem-wlan-router) I så fall vil det være klart bedre med alternativ 2 med mindre dekningen på wlan er bedre med 1, da homeplug ikke lenger vil være en flaskehals i systemet. antar at du har en eller flere stasjonære du ønsker å koble på switch/router + bærbare på wlan. Et siste alternativ er jo å kjøre koblingen over wlan fra internett til switch (WDS f.eks.) - Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Alt. 2 vil være bedre på overføring av data internet på nettverket ja, (gitt at homeplug hastigheten er dårligere enn wireless hastigheten), dersom man gjør anntagelsen at han også har et modem som han ikke har sagt noe om, men jeg mente det var best å ikke gjøre noen sånn anntagelse. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå