Gå til innhold

DDR2 gaming minne, anbefalinger?

Nemesis90

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på om jeg skal gå til kjøp av OCZ ReaperX, men er ikke sikker ennå.. vil ha skikkelig bra ram, alltså at det yter maksimalt i gaming

Jeg skal kjøre SLI, og har lest mye om SLI ready ram, men lurer på om de bare skriver det for og tjene penger, og at det ikke er noe bedre en ram det ikke står SLI Ready på..

Lurer også på om DDR2 1200 mhz, er så mye bedre en 800-100mhz osv

så også litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335615 <--- ser ganske så exstrem ut, med den kjølere ovenpå osv=)

Komenter gjerne, om noen vet om den corsair minnet+ kjøleren er bra.:)

Mvh Henrik

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er usikker på hva jeg skal ta, får jo så mange svar=p

Noen sier 4x 1024 ikke er så bra som 2x 2048, og andre sier omvent.. hmm=/

Du kjøper 2x2048 bra minnebrikker istedet for 4x1024 hovedsaklig fordi

1) bedre latenstid (respons) i systemet ved 2x istedet for 4x minnebrikker til å starte med.

2) du har mer plass til å utvide/ du har ikke allerede fyllet opp alle minneplassene i maskinen!

3) GLEDEN ved å kunne gå fra 4 til 8 istedet for å være 'stuck' på evt. bare 4gb.

4) og ikke minst at du kan laste STORE filer til minnet som kan legge seg på bare en minnebrikke

5) se punkt 4 for dette blir mer og mer aktuelt i fremtidens spill, dvs 2008, programmer osv.

Hopevis fler grunner men det burde holde.

Lenke til kommentar
Liten rettelse her: SLi-RAM er ikke bare PR da SLi-RAM er EPP (Enchanced Performance Profiles) som er opptimalisert for SLi.

Dette er kun et salgsgimick for å kunne tyne litt ekstra penger ut av oss. I tillegg gjelder det kun for Nforce 600 serien.

SLI ready skal garantere at du får optimale instillinger automatisk i bios, noe som har vist seg ved flere tester og ikke stemme.

Ved de fleste tilfeller blir innstillingene litt slakkere, for å være på den sikre siden.

Like enkelt å gjøre dette selv i bios. Sparer en del penger, og tar bare ett minutt.

Det beste tilbudet i dag er uten tvil dette fra Komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33457...BE-D2583A1CB52E

Blir rost til skyene av ganske mange her på forumet, og er gode til OC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...