Gå til innhold

XP SP3 - Noen erfaringer?

Jon-d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer IE7 og WMP11 integrert i SP3 når den offisielle versjonen lanseres?

Niks, SP3 inneholder heller ikke nye drivere.

SP3 inneholder vell egentlig ingenting nytt, bare en stor oppsamling av alle tidligere "høyt prioriterte oppdateringer".

Slik at det skal gå raskere å re-installere XP osv.. :)

Jeg merket ingen forskjell når jeg gikk over til Service Pack 3 fra en fult oppdatert Service Pack 2.

Bortsett fra tings om sikkerhetssenteret som jeg hadde fjernet med nLite kom tilbake igjen :thumbdown:

Så om du har en alt fult oppdatert Service Pack 2, så vil vell Service Pack 3 gi deg så godt som ingenting

Lenke til kommentar

Er det noen her som har fått til å "slipstreame" Service Pack 3 med nLite?

Jeg forsøkte dette, på grunn av at det gjør jo en "unattended" re-installasjon av Windows XP til en lek,

da selve installasjonen utføres automatisk samtidig som den er så godt som fullstendig oppdatert rett fra disken :)

Og for ikke å nevne at når jeg fjerner ting med nLite på min Windows XP Pro Service Pack 2 disk,

så kommer flere av tingene tilbake igjen etter jeg installerer Service Pack 3.

Og det liker jeg ikke :p

Problemet jeg har, er at når jeg "slipstreamer" Service Pack 3 så har jeg plutselig ingen gyldig XP kode lengre.

Det vil ikke installere seg med koden min, kreves det nye installasjonskode etter du har "slipstreamet" Service Pack 3? :dontgetit:

Lenke til kommentar

re: RamGuy

Etter litt prøving og feiling med UAA (Universal Audio Architecture) og SP3 har jeg ingen problemer med å slipstreame SP3 (også siste release) med nLite. Forøvrig så fjerner jeg så og si alt med nLite.

SP3 krever ikke ny kode, men noen "løse" koder har nok blitt disabled ;-)

Lenke til kommentar
re: RamGuy

Etter litt prøving og feiling med UAA (Universal Audio Architecture) og SP3 har jeg ingen problemer med å slipstreame SP3 (også siste release) med nLite. Forøvrig så fjerner jeg så og si alt med nLite.

SP3 krever ikke ny kode, men noen "løse" koder har nok blitt disabled ;-)

Kanskje det fungerer med siste versjon da :)

Får prøve på nytt, det er veldig lenge siden jeg prøvde, tror Service Pack 3 bare var i BETA på det tidspunktet :)

Lenke til kommentar
Siste "tilgjengelige" versjon er 3282.

hmm.. Jeg kjører 3264, på tide å oppdatere da :p

Må jeg avinstallere min nåværende SP3 build før jeg installerer en ny en?

EDIT:

Hvor finner jeg 3282? Er bare 3264 på Microsoft sine sider

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Torrent til Service Pack 3, Refresh 2 (aka RC3, Build: 3282)

Den er kun for internasjonal / engelsk Windows XP 32bit.

Jeg vurderer å re-installere Windows XP igjen nå,

tenkte jeg skulle forsøke å tweake XP maksimalt med nLite og slipstreame SP3 :)

Kan hende jeg venter på Final først da.

Men vil dere anbefale meg å gå for WinXP Pro 32bit, eller WinXP Pro 64bit?

Er det noen fordeler / ulemper med 64bit versjonen av WinXP vs 32bit versjonen?

64bit utgaven får jo ingen Service Pack 3, men siden Service Pack 3 egentlig ikke inkluder noe nytt,

bare er en stor oppsamling av tidligere oppdateringer, så er jo ikke noe særlig negativt.

Har lenge vurdert WinXP 64bit, da jeg har 4GiB RAM osv, Vista 64bit fungerte jo en god del bedre enn Vista 32bit for meg, så er litt nysjerrig på WinXP 64bit :)

Lenke til kommentar
Har lenge vurdert WinXP 64bit, da jeg har 4GiB RAM osv, Vista 64bit fungerte jo en god del bedre enn Vista 32bit for meg, så er litt nysjerrig på WinXP 64bit :)

Har selv kjørt (og brukert ennå) vanlig Win XP (32bit) på en 64-bit PC.

Microsoft support anbefalte med å ikke gå over til Win XP 64-bit (som forøvrig ikke er på norsk), da dem viste til at 64-bit utgaven ikke var like stabil som 32-bit utgaven.

Lenke til kommentar

Har selv kjørt (og brukert ennå) vanlig Win XP (32bit) på en 64-bit PC.

Microsoft support anbefalte med å ikke gå over til Win XP 64-bit (som forøvrig ikke er på norsk), da dem viste til at 64-bit utgaven ikke var like stabil som 32-bit utgaven.

Jeg kjører alltid internasjonale / engelske operativsystem uansett :)

Men da venter jeg heller til jeg skal installere Vista 64bit før Age of Conan har kommet :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hørte rykte om at XP sp3 inneholder kjerneoppdateringer fra windows server 2003? Er det bare tullball, eller er det noe i det.

Har alltid merket forøvrig at f.eks. browsing i nettverket alltid har vært lynkjapt i server, er noen småting jeg kunne likt å se like bra i XP.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det har gått rykter om at sp3 skulle slippes 24. mars, men ingen releas :(

Nå spekuleres det om den slippes i andre halvdel av april, og at den norske versonen slippes 21 dager senere.

Artikkel hos Tech ARP, og Blog på ZDNet.

Hørte rykte om at XP sp3 inneholder kjerneoppdateringer fra windows server 2003?
XP får "Network Access Protection" for å bedre kunne brukes som klient til Server 2008.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...