Gå til innhold

XP SP3 - Noen erfaringer?

Jon-d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var jo nettopp dette jeg ønsket å finne ut litt mer om da. Om det var noen som hadde lagt det inn og deres erfaring med den så langt. Dersom mange har lagt den inn uten problemer satser jeg på at det går bra for meg, og i motsatt fall venter jeg...

Vet du at den skaper en del problemer, eller snakker du generelt om programvare i beta-fasen?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den med meget liten suksess ;)

Installerte og fikk stoore problemer med "svarte flekker"* på skjermen. Både i sikkermodus og vanlig.

*) Dvs. alle områder på skjermen som består av innhold av noe som helst slag var bare en svart flekk. Måtte formatere hele dritten for å fikse problemet.

Grunnen kan være inkompatibilitet med et 3.parts tema (Royale, Windows Media Center klone), men skal ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd den med meget liten suksess ;)

Installerte og fikk stoore problemer med "svarte flekker"* på skjermen. Både i sikkermodus og vanlig.

*) Dvs. alle områder på skjermen som består av innhold av noe som helst slag var bare en svart flekk. Måtte formatere hele dritten for å fikse problemet.

Grunnen kan være inkompatibilitet med et 3.parts tema (Royale, Windows Media Center klone), men skal ikke si noe sikkert.

Hvis du fikk det problemet, må du melde fra til Microsoft, det er derfor de gir ut betaer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lite å melde :hmm: Har hatt SP3 RC1 innstallert i en uke. Har ikke hatt et eneste problem, men heller ikke merket noen forbedring. (Har hatt et 100% stabilt system siden forige reinstallasjon av XP SP2).

Eneste synlige endring jeg har oppdaget er en "remote desktop connection" link under "Accessories" som ikke var der før.

Lenke til kommentar

Har kjørt SP3 RC1 i en uke jeg også, på følgende:

DFI LanParty s-754

A64 3000+

512MB ram

ATI Radeon 9800SE@XT

2xRaptor 36GB, kjører ikke i RAID0, men kjører sidevekslingsfilen fra begge diskene.

Har ikke hatt noen driverproblemer, ingen problemer med installasjon, ingen problemer med oppdateringer (kommet 2 nye små pakker fra windows update). Dvalemodus fungerer flott. Jeg drøya litt med å installere anti-spyware/virus programvare og da jeg hadde installert fant ikke søkene noe heller. Har firewall i router og oppkobling, men det burde ikke ha allverden å si. Sånn sett virker det som om det er sikrere enn XP SP2. Ting går minst like fort som før og stabiliteten er veldig god, men "repair" funksjonen for nettverksoppkoblingen har hengt seg et par ganger slik den også bruker å gjøre på SP2. Det fungerte ikke å fullføre den web-baserte installasjonen av flash for FireFox. Skal prøve å reinstallere FireFox og flash. SP3 benytter IE 6.0 (det gjør vel sp2 også?)

Virker ikke som om det er noen store endringer over SP2, foruten oppdateringene. Hadde vært arti å se en ytelsessammenligning SP2/3 i diverse ytelsestester.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Eneste synlige endring jeg har oppdaget er en "remote desktop connection" link under "Accessories" som ikke var der før.

Den lå i mappen Accessories/Communications før. Har merket meg at alternativene for akkurat den har blitt flere, men bare flisespikkeri igrunn. Litt annet design (penere) har også fått.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Jeg har "lenge" kjørt Service Pack 3 Release Candidate 1 (Build: 3244)

Det kom nå for ikke så alt for lenge siden en oppdatert versjon, en Service Pack 3 (Build: 3264), om denne kan regnes som Release Candidate 2 aner jeg ikke.

Men uansett.

Jeg lastet den ned, og startet installasjonen av denne nye build 3264 på min stasjonære og bærbare-PC.

Og på samme sted under installasjonen klikket hele installasjonen mental på begge PC-ene mine.

Fikk opp en error, jeg lukket den, da poppet en ny error opp, lukket den, da poppet den første erroren opp igjen, lukket den, og sånn fortsatte det til det uendelige.

Jeg forsøkte å åpne Task Manager, uten hell. Så tilslutt valgte jeg "restarte" computer, noe som jeg ikke fikk lov til før installasjonen var ferdig. Men den beveget seg jo ikke en millimeter på grunn av feilmeldingene som det ikke gikk an å bli kvitt.

Til slutt måtte jeg bare kræsje begge PC-ene. Jeg var temmelig ikke på at begge to hadde gått til h****e da jeg forsøkte å starte de opp igjen. Men til min store overraskelse starten PC-en opp igjen, og det står at jeg kjører "Service Pack 3, v.3264". Jeg har enda ikke opplevd noen problemer, men frykter at det kan komme, i og med at installasjonen kræsjet.

Så jeg vil hvert fall fraråde folk å prøve seg på build 3264 da den klikket på begge mine pc-er, på nøyaktig samme tidspunkt under installasjonen. Build 3244 derimot har jeg ikke opplevd noe som helst negativt med :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...