Gå til innhold

Tele2-flytting bremser Netcoms super-3G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er liksom dette? Absurd, og bortforklaring fra Netcom. Netcom har ikke ressurser sies det. Det betyr enten:

1) Netcom har ikke penger. Og det tror jeg ikke et sekund på. Netcom har mer enn nok penger til utbygging. Om de ønsker å bruke dem er en annen ting.

2) Firmaet som bygger for Netcom er ikke store nok. Da får Netcom gjøre avtale med et annet firma som kan hjelpe til med utbyggingen i pressperioden.

Lenke til kommentar
Hva er liksom dette? Absurd, og bortforklaring fra Netcom. Netcom har ikke ressurser sies det. Det betyr enten:

1) Netcom har ikke penger. Og det tror jeg ikke et sekund på. Netcom har mer enn nok penger til utbygging. Om de ønsker å bruke dem er en annen ting.

2) Firmaet som bygger for Netcom er ikke store nok. Da får Netcom gjøre avtale med et annet firma som kan hjelpe til med utbyggingen i pressperioden.

Det er vel så enkelt som at kostnaden ved å forsere utbyggingen veies opp mot antatt kostnad ved dårligere kundetilfredsstillelse.

- Så det eneste som kan gjøre utbyggingen raskere er misfornøyde kunder som bytter selskap...

Lenke til kommentar

Nr 2 stemmer. Les kilden: http://www.dn.no/dagensit/mobil/article124...l=article_image

Amobils artikkel syns jeg gir et ganske vinklet syn på det enn iforhold til kilden. Men jeg regner ikke med at det er så altfor mange ledige bedrifter der ute som har kapasitet til å bygge ut super 3G-nettet for netcom. Uansett så er det viktigere at GSM nettet er oppe og går enn at noen få kunder skal kunne kose seg med super 3G, bruk vanlig 3G.

De har jo tross alt en tidsfrist å tenke på, 400 000 flere abbonnenter i løpet av april krever endel.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...