Gå til innhold

Fanboiesmens høyborg, Canon-gutta tar'n helt ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hadde du gjort om noen slengte dritt om ungen din? :)

Han slang da ikke dritt om Nikon, har henviste bare til forskjellene mellom noen Nikon/Canon objektiver.

Og han er jo objektiv siden han ikke har noen av merkene selv.

Nå anser ikke jeg mine kamera som mine unger, jeg anser de som mine verktøy.

Ståle

Lenke til kommentar
Tenkte mest på dette innlegget.

Du kommer innimellom med sterke uttalelser som lukter trolling.

Tom

Vel, det med formatkaos mener jeg ihvertfall i fullt alvor. Du kan være enig eller ikke, men det var ikke trolling fra min side.

Det jeg kicket på var at du ikke kom med noen utdyping.

Denne gangen kommer du ihvertfall med linker som dekker opp dine påstander. Det er bra. Jeg er ikke sikker på om jeg er enig i konklusjonen din men det er ikke ditt problem. Ikke mitt heller :)

Tom

Lenke til kommentar

Haha. Siden sist jeg var inne og sjekka hadde plutselig denne tråden utvikla seg til å bli like ille som det ble påstått den andre tråden var.

Selv har jeg merket en tendens til at diskusjonen rundt Canon og Nikon er litt som PC vs Mac (der Canon er PC) og i Macleiren er det ikke tvil om at det hersker en del fanboys, så også i Nikon.

Som en annen nevnte tidligere i tråden så bør vi vel alle bare være glade for at både Canon og Nikon lager godt utstyr. Om "alle" mener Nikon er best kan du allikevel kjøpe deg Canon, er ikke det fint?

Selv anser jeg ikke Canonkameraet mitt for "ungen min" eller liknende. Det er kun et verktøy og jeg anser meg selv som relativt objektiv i diskusjoner ang Canon vs Nikon. Har man et stramt budsjett mener jeg sterkt at man får mer i lavprissegmentet fra Canon, men høyere i prisklassene så ligger de stegvis og tidvis et halvt hestehode foran hverandre...

...og kitobjektivet til Canon er det vel kun Nikoneiere som bryr seg om, alle er jo klar over kvaliteten på dette og det finnes utallige alternativer for de som ønsker å legge til en tusenlapp eller to når de kjøper sitt første kamera.

Lenke til kommentar
Ut og ta bilder, folkens!

Er det noe som irriterer meg, så er det sånne KM fanboys, som skal gni det inn at de har bildestabilisator! ;)

Ellers:

Jeg syns det er litt morsomt med selverklært objektive folk. Selv om vi er mange her på bruket som oppriktig mener at systemvalg egentlig er uviktig, så er det nesten umulig å opptre som "objektiv", rett og slett fordi vi bare kjenner inngående de systemene vi bruker selv, og ofte innbiller oss at det er enkelte egeskaper ved disse systemene som er veeeeldig viktige.

De som i mine øyne lykkes best med å opptre som objektive rådgivere her på bruket (ingen nevnt, ingen glemt, og ingen forbehold tatt ;)) tar like vel nokså ofte feil når de gir råd om andre merker enn det de selv bruker - da er det bra at noen med kunskap om det systemet kan korrigere dem, uten at man behøver å være fanboys av den grunn.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ut og ta bilder, folkens!

Er det noe som irriterer meg, så er det sånne KM fanboys, som skal gni det inn at de har bildestabilisator! ;)

Ellers:

Jeg syns det er litt morsomt med selverklært objektive folk. Selv om vi er mange her på bruket som oppriktig mener at systemvalg egentlig er uviktig, så er det nesten umulig å opptre som "objektiv", rett og slett fordi vi bare kjenner inngående de systemene vi bruker selv, og ofte innbiller oss at det er enkelte egeskaper ved disse systemene som er veeeeldig viktige.

De som i mine øyne lykkes best med å opptre som objektive rådgivere her på bruket (ingen nevnt, ingen glemt, og ingen forbehold tatt ;)) tar like vel nokså ofte feil når de gir råd om andre merker enn det de selv bruker - da er det bra at noen med kunskap om det systemet kan korrigere dem, uten at man behøver å være fanboys av den grunn.

Hehe, selvsagt... Nå er riktignok bildestabilisatoren min (og resten av kameraet) på en 8-ukers servicetur til Sverige, så innlegget mitt var også litt selvpining. Det er slikt vi KM-fanboys må leve med. Vi er få og litt sære, vi må leve med høye priser på optikk og vi har intet serviceverksted i Norge. Men vi har bildestabilisatorene våre. Når resten av kameraet funker. :hmm:

Ellers: Vel talt!

Endret av jokabele
Lenke til kommentar

:hmm: Denne tråden er blitt en selvoppfyllende profeti. Gidder neppe skrive mer i denne tråden, for den begynner å bli unødvendig som annet enn et eksempel til skrekk og advarsel. Det gjelder i alle fall frem til tråden kanskje kan komme inn på sporet, og bli konstruktiv igjen.

Edit: Gidden blir gidder.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Er jo helt sikkert en grunn til at jeg la til ordet 'relativt' også...

...har nå et 350D. Hadde jeg ikke hatt Canonoptikk fra før hadde jeg nok hatt like stor sjanse for å velge et D80 som et 40D når jeg skal oppgradere dette.

...dermed synes jeg selv at jeg er relativt objektiv (da mange andre ikke engang vurderer annet utstyr kun pga produsent og følelser)

Lenke til kommentar

Et lite tankeeksperiment: Hadde jeg byttet mitt Canon-utstyr idag, med bedre (la oss si 1,5X) utstyr fra Nikon? Lett!

Jeg vet at bedre er diffust og bla bla, men dere skjønner poenget. Alle som ikke hadde gjort det over (bytt gjerne om/ut merker) har vel ingenting i denne tråden å gjøre (eller har sære behov, evnt. nostalgi).

CrazySteps: Jeg har Mac og Canon. Slå den! ;)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Å observere en diskusjon som dette er alltid like morsomt! Er som å kaste stein på en maurtue og se maurene bli fly forbanna! :!:

Synes du det er morsomt å kaste stein på maurtue!? Din sadist!

;)

Det er mange som av en eller annen grunn tar kritikk mot et produkt de selv eier som kritikk rettet mot dem som person.

Og da er det jo ikke rart det blir bråk.

Forresten, prøvde å holde i Nikon D80 her om dagen, og det har jammen meg dårligere ergonomi enn Canon 350D. :!:

Lenke til kommentar
Forresten, prøvde å holde i Nikon D80 her om dagen, og det har jammen meg dårligere ergonomi enn Canon 350D. :!:

Er du veldig, veldig liten?

Nei, jeg har ganske så store hender, og lange fingre.

Grepet var forsåvidt godt å holde i, men langfinger kom i veien for hjulet foran slik at jeg måtte holde på en velig unaturlig måte for å kunne bruke det.

Har prøvd D70 før, og synes det var mye bedre å holde i enn 350D, tror faktisk alle speilreflekskameraer jeg har holdt i har vært bedre enn 350D, men altså ikke D80. 

Lenke til kommentar

Er du veldig, veldig liten?

Nei, jeg har ganske så store hender, og lange fingre.

Grepet var forsåvidt godt å holde i, men langfinger kom i veien for hjulet foran slik at jeg måtte holde på en velig unaturlig måte for å kunne bruke det.

Har prøvd D70 før, og synes det var mye bedre å holde i enn 350D, tror faktisk alle speilreflekskameraer jeg har holdt i har vært bedre enn 350D, men altså ikke D80. 

Nå skal de sies at D80/D70/og til og med D50 er ganske lik i byggingen. men men, små endringer kan gjøre store utslag.

Lenke til kommentar
Hehe, joda, men nå tenkte jeg ikke på pappa guttene, men på pappane, som skal ta bilder av ungene som smører seg inn med brunkrem.

Et bilde så steroetypisk at bare en 16 åring kan ha det. Virkeligheten er nok ikke sånn som du tror, og når det kommer til trangen til å dyre og flotte ting og bare se på prisen, så tror jeg den er større blant 25 år gamle snekkere fra Drammen og Østkanten enn blant voksne menn fra Bærum. Det er jo blant unge uetablerte menn i lavstatus yrkene at, det blir brukt stor mye penger på store tver, dyre steroeannlegg, flotte kameraer osv. voksne menn fra Bærum vil nok som regel bruke midlene på mer varige verdier slik som å skaffe seg et fint bosted, skape barndomsminner for barna gjennom å ha en hytte eller et sommerhus osv. og det er faktisk ting de fleste av oss ville hvert villig til å betale svært mye for hvis vi hadde hatt råd til det. Fordi de er snakk om varige verdier, og det å gi noe til dem man er aller mest glad i.

Lenke til kommentar
Hehe, joda, men nå tenkte jeg ikke på pappa guttene, men på pappane, som skal ta bilder av ungene som smører seg inn med brunkrem.

Et bilde så steroetypisk at bare en 16 åring kan ha det. Virkeligheten er nok ikke sånn som du tror, og når det kommer til trangen til å dyre og flotte ting og bare se på prisen, så tror jeg den er større blant 25 år gamle snekkere fra Drammen og Østkanten enn blant voksne menn fra Bærum. Det er jo blant unge uetablerte menn i lavstatus yrkene at, det blir brukt stor mye penger på store tver, dyre steroeannlegg, flotte kameraer osv. voksne menn fra Bærum vil nok som regel bruke midlene på mer varige verdier slik som å skaffe seg et fint bosted, skape barndomsminner for barna gjennom å ha en hytte eller et sommerhus osv. og det er faktisk ting de fleste av oss ville hvert villig til å betale svært mye for hvis vi hadde hatt råd til det. Fordi de er snakk om varige verdier, og det å gi noe til dem man er aller mest glad i.

Det er jo klart at de har blitt voksne når de er 25 år; de har jo rast fra seg 10 år tidligere; og samtidig gjort seg upopulær på samtlige skisteder i Norge... De har ikke annet å ta seg til ;)

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...