Skapdyret Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei igjen. Som noen kanskje husker, fikk jeg problemer med min gamle PS2. Nå har jeg kjøpt en brukt en billig, men lett skal det ikke være. Dette er SCPH-30004 modellen, og jeg ble garantert at den skulle virke, og det fulgte med masse spill. Men uansett hva jeg stapper inn i gapet så sier den: No data. (Unntatt hvis jeg putter inn et Xbox-spill, da blir den plutselig veldig pratesyk: Putt denne disc'en inn i din Xbox osv osv...) Og setter jeg inn mitt gamle minnekort, så finner den ikke denne heller. Selger sier: rens laseren + defekt minnekort. Mitt spørsmål: hvis laseren har lesefeil, kan den virkelig skilne mellom et ps2-spill og et xbox-spill allikevel? Jeg har hele tiden trodd at dette er et kortproblem/software problem, siden den ikke kan lese noe som helst, verken minnekort, cd, dvd eller spill. Det er naturligvis mulig at dette er to forskjellige problemer, men i så tilfelle er det merkelig at de oppstår samtidig i samme øyeblikk konsollen havner i stua mi... Selger har allerede løyet om tilstanden til spillene + at det viste seg at selgeren egentlig var mindreårig og solgte i farens navn, derfor har jeg lite tiltro til ham. Er det noen "eksperter" her som kan styrke eller svekke hans forklaring? Det virker ikke som om vi kommer noen vei. Hvis jeg ikke hadde så mange PS2-spill, skulle jeg gitt opp hele prosjektet og gått over til bare Xbox... Men med over 100 stk i hylla så er det litt vanskelig. Når PS3 ramler i pris så vet jeg iallfall hva JEG vil ha til bursdagen min. Hilsen uheldig kjøper Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 og jeg ble garantert at den skulle virke Da sier du ganske enkelt at du vil heve kjøpet. (Noe du så vidt jeg kan skjønne har krav på, i og med at han har lovet noe produktet ikke holder). Dersom han har solgt denne gjennom farens navn, kan du jo ta kontakt direkte med faren om ungen nekter Mulig han er litt mindre ivrig på å svindle deg. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 ( quote ) Når PS3 ramler i pris så vet jeg iallfall hva JEG vil ha til bursdagen min (quote) En PS3 som ikke spiller dine 100 gamle PS2 spill Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Oj Oj Oj.. SCPH 3004 ja.. Dette er en V3 eller V4 versjon, (du kan telle antall sorte firkanter under , er det 8+2 er det v4 er det 8+4 er det v3) V3 versjonen er fra 2001, og jeg har enda ikke sett en v3 versjon de siste 2 årene som ikke har sliti vanvittig med lasern. NO DATA betyr at lasern er helt gåen. Ny laser koster 700 kr. Skal man kjøpe brukt PS2 bør man kjøpe SCPH 39004, SCPH 50004, SCPH 75004, SCPH 77004 Styr unna SCPH 70004 og SCPH 30004 + SCPH 30004R Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 30004R med sanyo laser er jo nesten udødelig da Er nok laseren som er død ja, og må skiftes, så er det bare å heve kjøpet.... Blir det "umulig", og du vil få igang maskinen din, så kan jeg ordne ny laser til deg, ferdig montert... kewell79: det er ikke sikkert at sony fortsetter med ps3 maskiner som ikke er bakoverkompatible da Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvordan ser maskinen ut. Støv og skit i luftintakene - vifte ? Pkt 1 Kontroler garanti merket bak. Er det helt ? Om ikke, har "noen" vært inne i maskinen - hvorfor ? Med "noen" mener jeg en som ikke har peil. Pkt.2 Prøv både CD og DVD spill, musikk CD. Er det noen forskjell ? DVD "laseren" ryker som regel,først. Sett inn et spill og legg maskinen på hodet. Leser den nå ? Pkt.3 Prøv med en rense CD, (Clas Olson) Hjelper ikke noen av disse tingene. Må du ha ny laser ca 60$ = 350,- kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå