KaffeKarsK Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei, Dette bør være relativt enkelt for dere, men ikke for meg Jeg har lagt inn kundeportoføljen min via excel til access. Dette fungerer utmerket, men jeg ønsker et felt i et skjema hvor jeg kan legge inn en kommentar for hver gang jeg har vært i kontakt med kundene. Det jeg ønsker å få til er å legge til en kommentar på første kunde og når jeg legger til denne, skal jeg gå videre til neste kunde. Dum som jeg er la jeg til en tekstboks, men kommentaren jeg skriver inn her, forblir samme på hver eneste kunde. Kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
KaffeKarsK Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Fant ut av dette. Grunnen var at access kun hadde linket til et excelark. Når jeg copy/pastet kundelisten over i en tom Access database, så funket det. Har et spørsmål til og det er om det går ann å lage et skjema med et søk. Vil ha muligheten til å søke på en kommentar. Ettersom jeg bruker som f.eks IK (Ikke oppnått kontakt osv.) Går det ann å lage et søk hvor jeg søker på IK i kommentarfeltet, for så å få opp alle de kundene med den kommentaren? Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Fant ut av dette. Grunnen var at access kun hadde linket til et excelark.Når jeg copy/pastet kundelisten over i en tom Access database, så funket det. Har et spørsmål til og det er om det går ann å lage et skjema med et søk. Vil ha muligheten til å søke på en kommentar. Ettersom jeg bruker som f.eks IK (Ikke oppnått kontakt osv.) Går det ann å lage et søk hvor jeg søker på IK i kommentarfeltet, for så å få opp alle de kundene med den kommentaren? Ja, dette kan du gjøre. Det er i alle fall to måter å gjøre det på, men jeg vil tro basic måten å gjøre det på, hvor du bruker microsoft sin innebyggde søkefunksjon vil være greit for deg å bruke. Legg til en knapp, og lim inn koden Screen.PreviousControl.SetFocus DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 10, , acMenuVer70 Koden her aktiverer søkedialog boks fra microsoft. Merk deg at dialogboksen har en rullemeny på hvilke tekstfelter du søker i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå