J.A. Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kjøpte denne scanner på El-kjøp til kr 1295,- Den har fått god omtale i en rekke tester, også pga bl.a. dias funksjonen. Til hobbybruk er den helt ok. Imidlertid ser det ut til at innsiden av glasset er noe urent- nærmest "striper" av støv. Det synes kun når scannerlyset er tent. Jeg byttet den, men den nye har samme "feilen" !?! Stripene synes best helt oppe ved scannerhodet når lyset er tent. Har noen opplevd det samme, kjører El-kjøp tilbud på denne pga små usynlige feil som de håper forbruker ikke oppdager? Eller skal disse "stripene" være der? Jeg forlanger ikke allverden av en scanner til rundt 1000 lappen, men logikken tilsier at for best mulig resultat er det avgjørende at alle flater som scannerlyset skal gå gjennom er fullstendig rene. Vurderer å heve kjøpet, og heller bestille samme scanner fra annen butikk. Noen som har noen kommentarer til dette, eventuelt har samme scanner? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei, ja jeg har akkurat det samme problemet, kjøpt på samme sted. Tok kontakt med Canon som sa de skulle rense den. På grunn av Jul/nyttår har jeg ikke kommet så langt. Men det er kanskje ikke noen vits i å levere den, hvis det ikke hjelper. Det virker som det er urent inne i scanneren, rusk og rask på glassets innside. Noe slags belegg. Spurte hos Canon om det var mulig å rense denne selv, men den måtte sendes bort. Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Takk for tilbakemelding "Pronto". Får ta meg en prat med Canon jeg også. Litt ergelig dette da. Her sitter man og gleder seg som en guttunge over splitter ny scanner, med forventninger og sug i magan!!! Hmmmm men tror i bunn og grunn at scanneren likevel er god til den prisen. Håper canon renser den raskt, så får jeg ta til takke med den gamle Mustek'en så lenge! Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Forøvrig oppfordrer jeg alle som kjøper denne scanneren på tilbud på El-kjøp om å kontrollere innsiden av glasset. Det er lett å bli lurt, du ser gjerne ikke urenhetene før du kommer hjem og får montert opp stasen. Urenhetene kommer frem når scannerlyset tennes. Er der urenheter, hev kjøpet eller be dem rense den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå