pappagutt Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei! Jeg er 195cm høy, veier ca 100kg. Trener 2*1,5t pr uke, intervall/konidsjonstrening. Ønsker å gå ned ca 10kg, og må derfor redusere mitt kcal inntakt. Blitt anbefalt å ligge på ca 2000-2.200 kcal om dagen, (dersom noen mener dette er for mye så må de gjerne si ifra). Jeg synes det er ganske vanskelig å lage en plan for hva jeg skal spise for å få riktig antall kalorier pr dag, og håper derfor noen har tips/laget egen plan som er enkel! Har ikke noe imot å spise nøyaktig det samme hver dag over lange perioder. Feks blir 2 grandiosa m løk/kjøttdeig 2400 kcal pr dag. Vet at ikke grandiosa er sundt, men er det noen som vet om andre matvarer man kan spise hver dag som gir nøyaktig X antall kalorier? Vil ha dette så enkelt som mulig ;-) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Søk etter "næringstabell" på nettet. Se under "innhold" på matvarene du kjøper. Det burde ikke være så veldig vanskelig å regne ut antall kcal. Å ligge på 2000kcal for en fyr som nesten er 2 meter høy og veier 100kg høres utrolig lite ut! Jeg tror absolutt at du skal ligge høyere enn det. Ikke spis dritt som grandiosa. Spis kylling, fisk, tunfisk, kjøtt, grønnsaker, fullkornspasta, fullkorsnris, poteter, frukt, nøtter, tran osv. 2000kcal er langt under din DEE (hvor mange kcal du brenner for å "holde deg selv i live"). Hvis du skal så lavt ned, må dette skje gradvis (men tviler på at det er noe poeng i). Husk at ting tar tid. Legg deg 300-600kcal under det du forbrenner i løpet av dagen. Det trenger absolutt ikke være så kjempenøyaktig, så lenge du ligger med litt underskudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå