Gå til innhold

8p Hovedkort 4p strømforsyning

sypher0

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig oppgradert innmaten i maskinen min:

Q6600

XFX nForce 680i SLI

Strømforsyningen er fra men gamle maskin:

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R,

Det nye hovedkortet har 8P ATX mens strømforsyning bare har en 4P ATX. Den starter opp, men i følge manualen er det stert anbefalt å bruke 8P ATX strømforsyning. Burde jeg skaffe meg ny strømforsyning?

Endret av sypher0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få overgang fra 4 til 8 pin ATX, her er en

Skal du fylle maskina med en "haug" disker og to skjermkort som bruker masse strøm hver for seg, kan du få behov for ei kraftigere strømforsyning, men har du ett skjermkort i "midiklassen" (bruker max ca. 150W), og ikke en "haug" disker (mer enn feks. 4 stk) burde den PSU'en du har klare jobben..

Lenke til kommentar

"Trikset" med at noen kort kommer med 4pinner blokkert går kanskje på at det er de kursene som har minst behov for ekstra strøm som blir dekka til slik at de som har størst behov (strøm til CPU) som får strøm først. Har en 480W Tagan PSU og sleit som en gud for og få "P4" kontakten til og passe på hovedkortet, dette etter at 8 pins kontakten var delt i to "P4" - spora var ulike på kontaktene.

"P4" og "P8" - kontaktene leverer 12V til hovedkortet, om en bruker et adapter til og gi strøm fra PSU til MB burde ikke gi problemer om det ikkje er så store behov for strøm at de originale lederene til "P4-kontakten" blir for små til strømmen som går igjennom - slik at de blir oppvarma av belastninga og får redusert spenning i samme slengen (bli overbelasta).

For ei stund siden fikk en billige startkabler til bil, såg fine ut, men det var 15mm plastikk rundt en leder på 1,5# mm :tease: de ledningene var for svake til og lade et batteri om strømmen var over 4A... i allefall for veike til og gi en startmotor i en bilmotor noen "hundre" A..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...