oya Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei! Noen som vet om en enkel måte å få dropdown slik som på denne siden http://www.tjkdesign.com/articles/keyboard...enu/default.asp Helst ikke noe javascriptgreier, og skal ha ren tekst som hovedlinker, og en ramme som kommer under med tekstlinker i en og samme celle. Skal være enklest mulig. Bare en bakgrunnsfarge og en farge som kant rundt hele tabellen som kommer ned. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Tror JavaScript må til for å få det til å fungere i alle nettlesere...men er ikke helt sikker http://www.dynamicdrive.com/style/csslibra...enu-horizontal/ Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bruk google å søk etter suckerfish dropdown Tror DHTML-goodies har et bra script Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Tror JavaScript må til for å få det til å fungere i alle nettlesere...men er ikke helt sikker http://www.dynamicdrive.com/style/csslibra...enu-horizontal/ Den demoen var veldig buggy da... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hva var det som feil med den menyen da? Funker nå helt fint den Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Bruk google å søk etter suckerfish dropdownTror DHTML-goodies har et bra script Ikke så alt for dum den der, men funker ikke helt slik jeg vil. Ellers ser jeg at dropdownmenyen her når jeg skriver innlegg er veldig fin. "Insert Special Item" eksempelvis. Har to problemer. - Den rammen som popper opp kommer til høyre, og ikke under hoverlinken. - Rammen er "gjennomsiktig". Det som er i bakgrunnen blander seg inn. Css: ul { padding: 0; margin: 0; list-style: none; border: 1px solid #000000; background-color: #CCCCCC; } li { float: left; position: relative; width: 10em; } li ul { display: none; position: absolute; top: 1em; left: 0; } li > ul { top: auto; left: auto; } li:hover ul { display: block; } Lenke til kommentar
oya Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Nå har jeg brukt kode fra denne: http://sperling.com/examples/menuh/ Funker egentlig veldig greit etter at jeg fikk modifisert css'en, men ser ut til at undermenyen ikke kommer frem loddrett under hverandre, men heller følger bredden på hele menyen. Tips? Link til siden jeg utvikler Lenke til kommentar
oya Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Sitter på skolen nå, og ser at dette blir helt forskjellig i IE6, IE7 og firefox. Dårlige greier. Noen som vet om en løsning som gjør at det ser likt ut i alle browsere. Ser jo at mange skryter av at det ikke trengs javascript (uten at jeg helt ser det negative...?). Kanskje en løsning med javascript funker bedre. Noen tips? Lenke til kommentar
oya Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Er det noen som har erfaring med et script, og vet det fungerer i de viktigste browserne? Synes det som er i prisguiden funker bra. Når man kan velge eksempelvis alle produktene til en produsent. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Som sagt, Suckerfish. Lenke til kommentar
oya Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Som sagt, Suckerfish. Hmm. Den versjonen så nyere ut. Funker fint, men hvordan i alle dager går jeg frem om jeg kun vil ha 1 space mellom hver menyvalg, og ikke forhåndsbestemt bredde på hvert felt. Altså, alt ser bra ut, foruten mellomrommene mellom hvert hovedvalg Link Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 #nav li { width: 8em; } burde vel være et naturlig utgangspunkt for videre feilsøking. (Give-away; ul li ul li arver egenskaper fra ul li, og ved å f.eks. definere egne verdier for #nav ul li skulle du være i mål.) Lenke til kommentar
oya Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 #nav li { width: 8em; } burde vel være et naturlig utgangspunkt for videre feilsøking. (Give-away; ul li ul li arver egenskaper fra ul li, og ved å f.eks. definere egne verdier for #nav ul li skulle du være i mål.) Har prøvd å fikse det slik, men får ikke til. Dropdownvalgene kommer bare vannrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå