Gå til innhold

Vertikal dropdownmeny fra horisontal tekstmeny

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet om en enkel måte å få dropdown slik som på denne siden http://www.tjkdesign.com/articles/keyboard...enu/default.asp

Helst ikke noe javascriptgreier, og skal ha ren tekst som hovedlinker, og en ramme som kommer under med tekstlinker i en og samme celle. Skal være enklest mulig. Bare en bakgrunnsfarge og en farge som kant rundt hele tabellen som kommer ned.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk google å søk etter suckerfish dropdown

Tror DHTML-goodies har et bra script

Ikke så alt for dum den der, men funker ikke helt slik jeg vil. Ellers ser jeg at dropdownmenyen her når jeg skriver innlegg er veldig fin. "Insert Special Item" eksempelvis.

Har to problemer.

- Den rammen som popper opp kommer til høyre, og ikke under hoverlinken.

- Rammen er "gjennomsiktig". Det som er i bakgrunnen blander seg inn.

Css:

ul {
padding: 0;
margin: 0;
list-style: none;
border: 1px solid #000000;
background-color: #CCCCCC;
 }

li {
 float: left;
 position: relative;
 width: 10em;
 }
li ul {
 display: none;
 position: absolute; 
 top: 1em;
 left: 0;

}
li > ul {
top: auto;
left: auto;

}
li:hover ul { display: block; 
}

Lenke til kommentar

Sitter på skolen nå, og ser at dette blir helt forskjellig i IE6, IE7 og firefox. Dårlige greier. Noen som vet om en løsning som gjør at det ser likt ut i alle browsere. Ser jo at mange skryter av at det ikke trengs javascript (uten at jeg helt ser det negative...?). Kanskje en løsning med javascript funker bedre. Noen tips?

Lenke til kommentar
#nav li { width: 8em; } burde vel være et naturlig utgangspunkt for videre feilsøking.

(Give-away; ul li ul li arver egenskaper fra ul li, og ved å f.eks. definere egne verdier for #nav ul li skulle du være i mål.)

Har prøvd å fikse det slik, men får ikke til. Dropdownvalgene kommer bare vannrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...