Flaskepost Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ja, tenke seg til at jeg nå er 10 uker på vei. Det har gått fort. Og det sies at etter 3 mnd er sjansen for spotan abort veldig liten. Og det er bare 2 uker til! Det er helt merkelig. Bare for noen uker siden sutra jeg her inne over hva jeg skulle gjøre WeeeeeEEEEEeee Lenke til kommentar
JV Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hehe... talte uker og dager på slikt vi også når vi skulle få vår. Føles litt godt å komme over slike "punkter". Alt går nok veldig fint skal du se Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 jaaaaaaaaaaaaaaaaaa jeg gleder meg. skulle hatt ett hoppe-rundt-smil Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Gleder du deg til abort eller er jeg på villspor nå:S Ikke at jeg har noe imot abort:) Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 God analyse EvenEleven. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Gleder du deg til abort eller er jeg på villspor nå:S Ikke at jeg har noe imot abort:) Haha. Nei. Dette er kanskje ikke så lett for utenforstående å skjønne, da gravide damer er veldig "fokusert" på graviditeten. Det er mange ulike ord, uttrykk og regnemåter som vanlig dødelige ofte ikke forstår. Når man er gravid så er det vanlig å telle uker, ikke mnd. Det er også vanlig å regne uke 12 som en milepæl, da de fleste spontanaborter (altså at kroppen støter fra seg embryo (det stadiet som er før foster) fordi det mest sannsynlig ikke er helt 100% friskt) skjer før uke 12. Etter uke 12 kan man dermed føle seg litt mer trygg på at alt kommer til å gå bra, og at man faktisk skal bære frem et barn om ca 28 uker (ca 6mnd). Når det gjelder uketall så regner man at man er 4 uker på vei den dagen man forventer menstruasjon. Så teller man altså uker derifra. Så når trådstarter sier at hun er 10 uker på vei, så har hun mest sannsynlig visst om graviditeten i ca 6 uker. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Gleder du deg til abort eller er jeg på villspor nå:S Ikke at jeg har noe imot abort:) darkness forklarte det veldig fint. Men det vil bare si at etter uke 12 er det ikke så stor fare for spontanabort lengre, og det er det jeg gleder meg til. Mange forteller det etter uke 12 av graviditeten fordi di da er "trygge" (ting kan selvfølgelig skje, men veldig liten sannsynlighet for det) Og visst man skal ta en abort så må det gjøres før uke 12. Så jeg gleder meg til å bli mor Og nå er det bare en uke igjen til jeg er på den trygge siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå