Mahler Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei. Har veldig lyst aa kjope de 9 symfoniene av Beethoven ( alle 9 ja ), men det finnes så utrolig mye å velge blant. Noen her som kan anbefale noen skikkelig gode innspillinger av hans symfonier? Noen dirigenter/orkestre som har rekordet innspillinger som enhver klassisk musikkelsker bør ha i hyllen sin? Takker så veldig. Er glad i musikken, men vet fryktelig lite om de ulike gode orkestre. Vil ha noen gode/dype innspillinger, for noen eg har hørt, har trodd klassisk musikk er rocknroll ( spiller for fort etc ). Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 shameless bump Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Ingen paa et musikkforum som vet noe om klassisk? Er det andre forum eg kan henvende meg til som vet noe mer ang. dette? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Dessverre er det ikke så mange... ennå. Hvis du kjenner noen som elsker klassisk musikk, hadde det vært en god idé å kanskje få dem til å være med å bidra på musikkforumet her, så vi kan få litt mer variasjon Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg er ikke noen ekspert, men skal prøve å gi en ustødig hånd: Claudio Abbado har her dirigert Berlin-filharmonien gjennom alle Beethovens symfonier, og resultatet er presentert på 5 CD-er. Musikken er basert på nye "versjoner" av Beethovens notematierale. Dyr boks, men visstnok veldig bra. Denne innspillingen er mye eldre, men minst like anerkjent. Dirigenten her er Toscanini, og dette er mer "klassisk" Beethoven. Boksen er også adskillig billigere enn Abbado-boksen. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Karajan sine fra 70 tallet (DG) er jo veldig kjente, men kanskje litt oppskrytte? Selv har jeg kjøpt en pakke utgitt på brilliant, som jeg synes er veldig bra, særlig med tanke på prisen. Endret 30. november 2007 av Urmaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå