The_Lobster Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 cyclo: Takk det skal jeg sjekke! Jeg har egentlig regnet med at dette ikke dekkes, men som du sier er det verdt et forsøk=) Lenke til kommentar
abedin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hei! Prøv http://www.marketworks.com/StoreFrontProfi...spx?sfid=163361, De selger Pcb og andre hardddisk deler.. Ring dem !!! Endret 28. november 2007 av abedin Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Grunnen til at Dell vil ha HDDen er mest sannsynlig fordi de skal prøve å "reparere den", det har de krav på i følge forbrukerkjøpsloven. I noen tilfeller får man faktisk reparert slike ting. Jeg hadde en DVD Brenner som gikk i stykker (den tiden de kostet 1600-2000kr for de billigste), den ble faktisk sendt litt rundt om kring i europa, før samme brenner kom tilbake i posten, med noen nye chipper samt ny firmware. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har vært i snakk med Dell. De har ikke intensjoner om å prøve å reparere den. Altfor dyrt og tidkrevende. Mye billigere å bare sende en ny en. Poenget med at de måtte ha disken inn igjen var fordi de måtte bokføre 1 disk ut, 1 disk inn eller et eller annet, fikk ikke helt med meg. Noe med at de må få inn den ødelagte disken for å kunne gi meg en disk uten å kalle det salg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Sjekk om din innboforsikring kan dekke å sende disken til Ibas. Det er om ikke annet verdt et forsøk. Det er vel såvidt at det er verdt forsøket for å få gjennom noe slikt er vel å tro på nissen. Forsikringer dekker INGENTING som omfatter vanlig garanti og ihvertfall ikke noe form for affeksjonsverdi som filene dine representerer. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 lever hdd til en ibas forhandler, som elkjøp, dem kan teste om de kan hente ut data, da blir prisen fra 600/1200,- kr . må du sende inn til ibas kan det fort koste fra 7 til 20k Vet du hva disse forhandlerne gjør? Til den prisen virker det ikke som om de gjøre noe stort mer enn å koble diskene til en maskin og så evt. kjører noen diskverktøy som man allikevel kan få tak selv. dem har egen stasjonær med en rekke tilkoblingsmuligheter (div utstyr som gjør at man kan koble til forskjellige typer hdd inganger. bruker programmer som R-studio, ( selfølgelig med lisens ) og derifra gjenoppretter mediet. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Ja, det er Ibas selv som har plassert disse maskinene og utstyr hos Elkjøp.. de har en slags avtale.. men det er som sagt kun for logiske feil. Er det en fysisk feil må den sendes inn til Ibas. Jeg sender min i morgen... Takk til alle som har kommet med forslag! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå