Simen_M Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Min HP dv6060 ser ikke ut til å være i stand til å kjøre opp en Live CD av Ubuntu 7.10. Etter å ha valgt "installer eller prøv Ubuntu" står maskinen og jobber litt. Men i stedet for å starte opp Live CD-en, som jeg har sett andre maskiner gjøre, går den over til å pløye gjennom ei liste for å sjekke hardware osv. Jeg rekker ikke å lese det som står på skjermen, men jeg ser at det er en rekke failures. Deretter blir skjermen svart og den slutter helt å jobbe. Det kan altså virke som om Ubuntu ikke klarer å kjenne igjen hardware i maskinen min. Har også prøvd å starte opp Live CD-en på en splitter ny HP som fikk noe av det samme problemet, men her fikk jeg en feilmelding om at "bcm43xx_microcode5.fw could not be loaded" Planen er å kjøre opp Ubuntu i en dual boot med Windows XP. Har allerede frigjort en partisjon med Norton Partition Magic. Noen som har erfart at HP har problemer med Ubuntu, eventuelt har en løsning på problemet? I sommer testet jeg ut den nyeste versjonen av PCLinuxOS 2007, noe som fungerte utmerket. På forhånd takk Simen_M EDIT: Har testet både med 32-bit og 64-bit versjonen av Ubuntu. Endret 27. november 2007 av Simen_M Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har du sjekket at det ikke er noen problemer med CD-en? Hvis du har Windows på maskinen fra før av, så anbefaler jeg deg å sjekke ut UNetbootin. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) ja ,det kan være at den ikke klarer å kjenne igjen hardwaren men prøv dette: 1. kjør i trygg grafisk modus 2. når du får opp menyen trykker du F6 og skriver: noapic, hvis ikke det går så kan du prøve å skrive noalpic Endret 27. november 2007 av epqr Lenke til kommentar
Simen_M Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 ja ,det kan være at den ikke klarer å kjenne igjen hardwaren men prøv dette: 1. kjør i trygg grafisk modus 2. når du får opp menyen trykker du F6 og skriver: noapic, hvis ikke det går så kan du prøve å skrive noalpic Hjertelig takk for tipset, det fungerte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå