siripiri Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei Har ett windows program som viser bilder paa en spesiel maate, kan ikke bruke andre program enn det til min jobb. "Problemet" er at det er windows basert. Finnes det noen linxu distroer som er bedre enn andre til windows applikasjoner i linux? En annen ting er at linux distroen maa vere veldig stabil Paa forhaand takk ps: har ikke norsk tastatur, defor skriver jeg slikt Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Du kan jo prøve ut Wine. sudo apt-get install wine Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er vell egentlig ingen distroer som er bedre enn andre på dette punktet. Hvilket program er det? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hva heter egentlig programmet? Er ikke alle programmer som fungerer i wine/crossover office, så hvis du sier navnet er det mulig du kan få bekrefta/avkrefta at det virker i wine/crossover. Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Hei igjen Programmet heter DDS (http://www.kindwin.com/kfzx.asp) takk igjen Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er et et firma som lager gatelys/opplysningsskilt, hvilket program får du der fra? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er jo en link der hvor det står "DDS 軟件(v1.3.101) (2007-10-23)" - og når du klikker på den får du lastet ned "DDS Software" - kanskje den hun mener? Har ikke tid til å teste det akkurat nå dog. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg fikk installert "Director" (prøvde ikke player), og den ser ut til å "starte", men siden jeg ikke har lisensnøkler, passord, brukernavn, ipadresser eller lignende fikk jeg ikke testet det. Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg fikk installert "Director" (prøvde ikke player), og den ser ut til å "starte", men siden jeg ikke har lisensnøkler, passord, brukernavn, ipadresser eller lignende fikk jeg ikke testet det. Hei, brukte du Wine til dette? Uansett, vil gi 540kr (100usd) til den som faar dette til aa funke smerte fritt, dvs at linux dist og dds er stabilt. Kan ikke risikere nede tid. Paa forhaand takk Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ja, jeg brukte Wine. Men som sagt, vanskelig å teste noe når man ikke får åpnet programmet skikkelig. Nedetid løses enklest med dobbeltboot, dvs windows + linux på en maskin. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hva med og installere vmware på linuxen ? for så å kjørte feks. windows xp virtuelt? Endret 28. november 2007 av EX-adrin Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vmware* Merk at en virtuell Windows på ingen måte er like "bra" som en vanlig Windowsinstallasjon, så det må være med i bregningen. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 sorry for min feilskriving Nå jeg kjørte win XP i vmware så kjørte det nesten like bra som en rein XP installasjon. Men ja Det blir litt dårligere ja. Men ikke merkbart. Men det er vel litt HW bassert. Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Hei igjen Tingen er at jeg ønsker ikke å kjøpe en XP lisens til dette, derfor ønsker jeg å bruke Linux. Hvordan gjøres dette? Installere Debain så Wine eller? På forhånd takk Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ja, du kan installere en hvilken som helst distro og bruke pakkesystemet til å laste ned wine. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Greia er at Windows-programmer kjører best på Windows, men man kan *emulere* de (eller tilsvarende) gjennom programmer som Wine og Crossover Office. Når du har installert linuxen, kan du sikkert gå i menyen og finne programvarebehandleren, søke etter wine/Crossoveroffice/begge og så blir de installert. Regner med det er det samme i Debian... Det vil antakeligvis ikke kjøre like stabilt som på et rent Windows-system, da det er ment for Windows, men min erfaring er at når du får til å kjøre et program, så kjører det rimelig stabilt. Har Photoshop 7 her gjennom Crossover Office, har aldri kræsjet det... Endret 29. november 2007 av Decline Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vil tippe at programmet skal fungere ganske greit under wine. De fleste programmer uten masse avansert grafisk DX funksjonalitet skal vel være mulig å kjøre gjennom wine. Hvor bra det fungerer er det dermed bare en måte å finne ut av, nemlig å forsøke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå