arnebellinda Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Sitter med en ASUS M6Ne, hvilke begrensninger finnes for denne med tanke på CPU oppgradering. Maskinen min har en 1,6GHz intel pentium M prosessor på sokkel 479. Vet denne PC-en finnes med 1,7GHz prosessor også, men der blir det jo ikke noen ytelse å hente. Er det mulig å sette inn en dobbelkjerne prosessor?? Hva begrenser dette? er det sokkelen eller er det helt andre ting?? i SIW får jeg opp: Property Value Number of CPU(s) One Physical Processor / One Core / One Logical Processor Vendor GenuineIntel CPU Full Name Intel Pentium M CPU Name Intel® Pentium® M processor 1.60GHz CPU Code Name Dothan Technology 0.09µ Platform Name Socket 479 Type Original OEM processor Setter stoor pris på alle svar Endret 27. november 2007 av arnebellinda Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Du kan ikke ha dobbeltkjerner, men sannsynlig kan du gå opp til 2,26ghz. Er sokkelen som begrenser det, og du må ha en til socket 479M. Og jeg tror ikke hovedkortet ditt støtter core eller core2 Endret 27. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Du kan ikke ha dobbeltkjerner, men sannsynlig kan du gå opp til 2,26ghz. Er sokkelen som begrenser det, og du må ha en til socket 479M. Og jeg tror ikke hovedkortet ditt støtter core eller core2 Takk for raskt svar Var å tittet på den prosessoren du linket til, men det er litt dyr da.. vet ikke om det er hensiktsmessig å oppgradere en snart 3år gammel pc så mye.. Er økelsen i ytelse verdt det?? Bruker maskinen til videoredigering, hadde derfor vært kjekt på 2 kjærne.. Du kan ikke ha dobbeltkjerner, men sannsynlig kan du gå opp til 2,26ghz. Er sokkelen som begrenser det, og du må ha en til socket 479M. Og jeg tror ikke hovedkortet ditt støtter core eller core2 Takk for raskt svar Var å tittet på den prosessoren du linket til, men det er litt dyr da.. vet ikke om det er hensiktsmessig å oppgradere en snart 3år gammel pc så mye.. Er økelsen i ytelse verdt det?? Bruker maskinen til videoredigering, hadde derfor vært kjekt på 2 kjærne.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Den er nok ikke verdt det nei. Får mer utbytte av å kjøpe ny data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå