MysticoN Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei hei. jeg er litt nyskjerrig på andre religioner. vil vite litt mer om disse. tenker at det sikkert er andre her som lurer litt på det samme, så kan være fint å ha en felles info post om dette. Skal oppdatere denne posten ettervert som flere svarer. (Håper jeg kan få litt mer info en kunn en link til en engelsk side, er en del fremend ord der som kan være litt vrient å forstå) Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis du vil ta utgangspunkt i Norge er muligens dette avsnittet interessant: "Tros- og livssynssamfunn i Norge utenom Den norske kirke er Adventistsamfunnet, buddhistorganisasjoner, Den Evangelisk Lutherske Frikirken i Norge, Den ortodokse kirken, Den romersk-katolske kirken, Det Mosaiske Trossamfunn, Det norske Baptistsamfunn, Det Norske Misjonsforbund, hinduistiske trossamfunn, Human-Etisk Forbund, islamske trossamfunn, Jehovas vitner, Metodistkirken i Norge, pinsemenigheter og sikh-religion. Det er også andre kirkesamfunn, og tros- og livssynssamfunn i Norge, som kommer i tillegg til dem som er nevnt her." Kilde Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er også andre kirkesamfunn, og tros- og livssynssamfunn i Norge, som kommer i tillegg til dem som er nevnt her. Ironisk nok har de valgt å ikke nevne åsatru/nordisk religion... Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ironisk nok har de valgt å ikke nevne åsatru/nordisk religion... Nettsiden lister opp nevneverdige trossamfunn i samtidskontekst, ikke i historisk kontekst. Og det var slik jeg forstod trådstarter også. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det var selvfølgelig slik jeg mente det også. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) nevneverdige Sikkert interessant religion, men det er ikke spesielt rart at et trossamfunn på 200 medlemmer ikke listes opp. Endret 28. november 2007 av arex1337 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Ja så på wiki at det skulle være 3000 medlemmer, men i verdenssammenheng får det vel større betydning ja. Endret 28. november 2007 av Griffar Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bare for å sammenlikne litt, her her norske tall hentet fra norsk Wikipedia: Sikhisme 5000 - Åsatru 200 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 6 stk. off topic innlegg slettet. Denne posten skal ikke kommenteres i tråden da det regnes som off topic. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå