Thor_E Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hei, jeg ligger litt etter på hardware-fronten siden jeg for det meste har brukt laptop i den senere tid. Trenger hjelp av ekspertene her inne for å finne ut om dette systemet duger. Jeg vet lite om hva some er kompitabelt disse dager.. vil sette stor pris på innspill her! Ønsker en PC til max 8000, handler helst hos Netshop. Hovedsaklig en spill-PC, samt en del fotoredigering. Det blir mye multitasking så jeg har tatt utgangspunkt i en Quadcore. Har kikket en del i andres handlevogner, men ønsker å forsikre meg om at dette oppsettet ikke tar fyr og eksploderer Her er <a href="https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=59847">handlevognen</a> så langt.. Bestående av; Antec Sonata III Asus GeForce 8800 GT Gigabyte GA-P35-DS4 Intel Core 2 Quad Q6600 OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA Vil senere kjøpe et 8800gt til, doble rammen og kjøpe et bedre kabinett samt sterkere strømforsyning. En ting jeg lurer på er om det er mye å tjene på å gå for pc8500 isteden for pc6400? Ser at dette kabinettet er mye brukt i andres budsjett PC-er, har strømforsyningen de nødvendige kontakter og er der plass til 2 skjermkort? HD, 8800gt og CPU er igrunn det eneste jeg er nogenlunde sikker på her... Endret 27. november 2007 av Thor_E Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er ikke SLI på det hovedkortet du har satt opp, det betyr at det er liten vits og kjøpe et til 8800gt senere, med mindre du skal ha fler enn to skjermer. Eventuelt kan en gå for 2x ATI radeon HD3870 og sette de i crossfire, siden dette hovedkortet støtter crossfire, som er ATIs svar på SLI. Man alt passer sammen, og det er god deler du har valgt, har selv det samme hovedkortet du har satt opp og jeg er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå