Plecto Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har Dynavoice F6 nå og har planer om å få byttet dem ut. Har snart en Marantz 4001 i hus så jeg håper denne drar det meste. Hva må til for å få en lyd som tilsvarer kinolyd (tenker ikke på resten av surroundsystemet, vil bare ha det samme lydbildet). Noen som kan anbefale noe her? I hvilken prisklasse må jeg opp i? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Klipsch leverer høyttalere til kinoer. Ellers så kan du jo se på JBL, de leverer også til kinoer om jeg ikke tar helt feil. Endret 27. november 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Har vel ikke helt behov for et slikt stort annlegg i mitt 24kvm rom antar jeg? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Det er jo smak og behag det. Tror ikke RF-10 blir for storte. Klipsch er også relativt lette og driver og passer bra sammen med Marantz. Eller så har du jo Dynavoice M66 også da. Vet ikke helt hvilken prisklasse du oppererer i jeg? Endret 27. november 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hadde håpa på noe under 4-5000, men jeg spurte vel egentlig etter hvilken prisklasse jeg må opp i for å få samme kvalitet på lyden som er i de fleste norske kinoer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hadde håpa på noe under 4-5000, men jeg spurte vel egentlig etter hvilken prisklasse jeg må opp i for å få samme kvalitet på lyden som er i de fleste norske kinoer. For å få den samme lydkvaliteten og opplevelsen som du får på kino, må du nok med betydelig mer enn det du skulle tro. Men du kommer langt med en god forsterker, et par brukbare fronter og en kraftig subwoofer. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Har nettopp kjøpt en AudioPro Avanti SW-500 og jeg tror denne duger, opplever i alle fall ikke noe merkbar bedre bass i kinoen, nå tenker jeg mest på kvaliteten på bassen og ikke mengde bass da jeg sikkert tror subene på kinoene kan trå til en del til, men det kan jo igjen min sub og da (men da henger ikke frontene med ). Har vært med i en tråd på avforum.no hvor vi diskuterte kinolyd og der ble det konkludert med at et hvilketsomhelst anlegg til 25-30000 vil overgå de fleste kinoene i landet, hvis dette er sant bør vel en forsterker til 7-8000 og fronter i samme prisklasse komme ganske langt vel? Suben kosta ca 7000 Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvis du vil ha kinolyd så må du begynne å bygge om rommet. En kino består av så mangt. Pluss det å BARE bytte frontsettet vil gjøre at alle høyttalerne ikke har like specs. Med andre ord vil de ikke pass sammen. Det er derfor man som oftest satser på samme serien med høyttalere fordi de har de samme spesifikasjonene. Så hvis du skal bytte frontsett anbefaler jeg deg å bytte alle høyttalere. spørs helt hvilke andre høyttalere du har. Noen har nevnt klipsch lenger opp og jeg støtter dette forslaget. Klipsch og Marantz går veldig bra sammen Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Hva må gjøres med rommet for å komme steget videre? Lydisolere, henge lydabsorberende på veggene? Noen som har noen erfaringer med Audio Pro Avanti A.70 (tror jeg kanskje kan få denne til innkjøpspris)? Hvordan er denne iforhold til Klipsch. Er ute etter en trefarget høyttaler, syns ikke svart er så pent og i og med at jeg allerede har en avanti sub hadde det jo vært kult å ha samme serien. Hvordan vet dere egentlig hvilke høytalere som passer til hvilke forsterkere? Er det tester og slikt man leser, personlige erfaringer eller finnes det lister på nettet med anbefalinger? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Bare for å si det sånn: Ta en tur på den relativt nye kinoen i bergen og i sal nr 1, der har de et temmelig sykt anlegg kan man si. Rommet er jo en del større en stuen din da, så du trenger ikke store høytalere og 16 000 watt for å få like høyt volum. Bare for å vise hva en kinosal inneholder av komponenter : http://www.filmweb.no/bergenkino/multimedi...i_MB_98786a.pdf Hehe. Det er et temmelig rått anlegg i grunnen, men hver gang jeg går på kino blir jeg like skuffet fordi de ikke spiller høyt nok og fordi prosjektorene er LATTERLIG dårlige. EDIT: Gode fronthøytalere til kino må være disse: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,178&id=832 På tilbud til HALV pris! Slå til og du vil ALDRI angre Endret 1. desember 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Må åpne tråden litt. Tenker jeg kjøper meg nye fronter snart. Kan noen komme med anbefalte fronter i 5-8000kr (ikke over!) klassen som jeg evt. kan ta med hjem og teste? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Må åpne tråden litt. Tenker jeg kjøper meg nye fronter snart. Kan noen komme med anbefalte fronter i 5-8000kr (ikke over!) klassen som jeg evt. kan ta med hjem og teste? JBL _er_ kinolyd men Audiopro Black Diamond ville jeg hørt litt på. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Ikke så fan av svarte høytalere, men jeg ser at de har fått strålende kritikker. Har du fler å anbefale? Tenkte å ta en liten oslo-runde og låne inn en del par så jeg kan få testet, kommer til å bli en drøm hvis jeg har 5 høytalerpar stående i kjellern, alle i denne prisklassen Men ang den kinolyden. Når du sier at JBL_er_kinolyd, er det høytalersystemer som er vanlig å finne i kinoer, eller høytalere som kan gi tilsvarende lyd i stua? Jeg er bare kjent med jbl i bil jeg, ikke i hjemmet Hvor finner jeg slike høytalere? Men hvilken prisklasse vil du anbefale at jeg går opp i for å få tilsvarende lyd i kjellern (hvis vi antar at jeg har et perfekt rom og ser bortifra JBL)? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg har akkurat kjøpt meg B&W CM 7. Men de skal stå i et litt større rom enn ditt. MEN bakhøyttalerne i denne serien er egentlig ment som stereo høyttalere. Og spiller ekstremt bra. http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...alere_wenge.htm Disse sammen med en god sub gjør susen. Hørte den som "frontsett" i et hjemmekinosystem. Ekstremt moro å høre så små høyttalere gi så bra lyd. Forresten så kan du ta en liten titt på disse her: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...9849&cat=12 Endret 30. mars 2008 av Breiker Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Hvorfor linket du til de avantek frontene? De kommer sikkert til å være solgt innen jeg får spart opp nok Men er så små høytalere noe å fåretrekke framfor store gulvstående? Jeg klarer ikke helt å se for meg det med tanke på bassen Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Linket til dem fordi da kan du se hva du får brukt hvis du sparer litt mer penger. Vel store er å foretrekke. Men det skal sies at en del av b&w's små høyttalere spiller bra. Det skal jo ikke egentlig så veldig mye til for å fylle et 24kvm rom. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg ville kjøpt gulvstående høyttalere, og for meg virker det som om Klipsch kan være noe for deg. Kanskje også Dali er noe du vil like godt. Dali Ikon 6 er en veldig grei "budsjetthøyttaler", og er noe du absolutt bør høre på. Fra Klipsch er stort sett alt av gulvstående aktuelle, men jeg ville gått for et brukt par RF-82 eller 63, eventuellt et nytt par 62 om du ikke finner noe spennende brukt. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Har laget en liste på 8 høytalere som jeg mener kan være aktuelle. Er det noen som har lyst å sette en prioritering på hvilke høytalere dere mener låter best? Audio Pro Avanti A.90 Qln Artech 12 Audio Pro Image Black Diamond V.2 PSB T65 DALI Concept 8 KLIPSCH F-3 KLIPSCH RF-62 B&W 684 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er veldig forskjellige høyttalere du har funnet der. B&W spiller for eksempel mye "penere" enn Klipsch, mens Klipsch er overlegne på "punch". Hva som passer best avhenger veldig mye av hva du selv liker, og hva du hørere på. Var jeg deg ville jeg heller hørt på alle de høyttalerene jeg kunne, og gjort meg opp en mening selv, for så å heller konfrontere oss her med den, og se om det stemmer overens med hva vi mener Men jeg har tro på at Dali Concept 8 eller en av Klipsch høyttalerene kan være noe for deg. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg skal låne alle sammen med meg hjem Har en del penger på konto og har hørt med flere butikker som er villige til å låne meg høytalere mot et depositum som er lik kjøpssummen. Jeg har nok ikke råd til å låne alle, men ikke langt ifra. Er det et par der som du mener ikke er noe for meg i det hele tatt? Vet du forresten forskjellen på Klipsch høytalerne? Endret 1. april 2008 av Plecto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå