LostOblivion Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hei, P5N32-E SLI Plus Q6600 GeForce 8800 GTX Etter at jeg overklokka maskinen min til det ytterste (mht CPU), og klokka den tilbake til stock, så har det begynt å skje merkelige ting, akkurat som symptomer som kommer når den er i overklokka tilstant og ustabil. Får krasj, bluescreen, og programmer som quitter. Dette skjer bare av og til. Men jeg har satt BIOS til default igjen, og det skjer fortsatt. Har overklokka skjermkortet til 630 MHz / 1635 MHz / 2000 MHz, men dette er da ikke ting som kan skje ved oc av skjermkort? Hei du! Ja du ja, svar nå. Endret 27. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Overklokkiung av skjermkort kan føre til slike ting jo, men det er jo hovedsakelig bare i applikasjoner som bruker 3D. Det første steget er vel å klokke ned skjermkortet også og teste det litt slik. skjer det likevel så kan du ihvertfall utelukke det. Som neste steg ville jeg annbefalt å kjøre memtest for å utelukke RAM-feil, da det ofte kan foråsake hyppige og tilsynelatende feil av den typen du nevner. -Stigma Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Takk for svar, da er det nok skjermkortet. Men betyr dette at jeg da har funnet maksgrensa for oc på grafikkortet mitt? Så uansett hvor mye kjøling jeg plasserer på det så vil det fortsatt klikke på disse frekvensene? Har ligget på 80C stock uten problemer og nå ligger den på maks 70C klokket som tydeligvis er litt ustabilt. (Dette selvfølgelig med skrudd opp viftehastighet.) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) mer kjøling tøyer alltid grensene. det finnes så og si ingen maks-grense for en chip som ikke er avhengig av temperatur. Det sagt så spør det jo altids om det er verdt å sette på en hyler av en vifte for å oppnå 10-30Mhz mer på GPU... bedre luft, vann og fasekjøling, alt dette vil tøye grensene lenger, men det må selvfølgelig veies opp mot kostander og andre faktorer Det er også ingen grunn til å konkludere med at det er skjermkortet som er problemet. Det er mange ting som kan forårsake slike feil, og skjermkortet eer langt fra den mest typiske kandidaten. Dersom problemet slutter når du klokker det ned derimot så peker det meget sterk mot at du kan ha tøyet det litt for langt ja. -Stigma Endret 27. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå