Gå til innhold

WD My Book Premium ES Edition 500GB - kræsjer?


Kaggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært mye tøys fra WD's my book-disker i det siste. Maxtor har også vært litt uheldig med sine eksterne disker. Selv ville jeg kjøpt et harddiskkabinett løst, for selv å kjøpe disk til det. Som disk ville jeg valgt en Seagate Barracuda ES eller WD Caviar RE. Hvis du ikke vil "bygge" selv, anbefaler jeg deg en ekstern disk fra seagate.

Lenke til kommentar

Gjelder dette den vanlige Premium-edtionen også?

 

EDIT: En jeg kjenner sier at om man bruker Partition Magic til å formatere disken med isteden for windows skal den funke perfekt.. Noen som har erfaringer?

EDIT2: Er egentlig WD-fan, har 2 WD-er i PC-en og broren min har en sånn, men kan jo gjøre et unntak og kjøpe Seagate.. Er forresten noen dårlige erfaringer ute og går her også; 1, 2.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Tipper USB (dårlig implementasjon/ustabilt chipset på printkort i kabinett eller hovedkort) er kilden til mange av problemene. Har kjørt eksterne disker over firewire i alle år (den eldste passerer snart 3 år) uten problemer. Dette er disk og kabinett kjøpt hver for seg og satt sammen. Har nå så smått begynt overgangen til eSATA.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjelder dette den vanlige Premium-edtionen også?

 

EDIT: En jeg kjenner sier at om man bruker Partition Magic til å formatere disken med isteden for windows skal den funke perfekt.. Noen som har erfaringer?

EDIT2: Er egentlig WD-fan, har 2 WD-er i PC-en og broren min har en sånn, men kan jo gjøre et unntak og kjøpe Seagate.. Er forresten noen dårlige erfaringer ute og går her også; 1, 2.

 

Grunnen til at de kommer med FAT32 partisjon er at de skal være kompatible med alle system, for å fikse dette trenger du absolutt ikkje partition magic. Finnest en enklere måte å gjøre det på:

Start -> Kjør -> cmd

skriv: convert [stasjon:] /fs:ntfs

eksempel: convert e: /fs:ntfs

 

Dette kan gjørest på alle partisjoner med f.eks FAT32. Bare husk at når dette blir gjort på Partisjon C: som OS ligger på, så må du svare nei på første spørsmål om du vil tvinge igjennom blabla.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Pappa fikk et godt tilbud i helga og kjøpte 2 stk WD My Book 2.0 Essential..

Så dem kommer vel om få dager.. Tror jeg da skal bruke Partition Magic til å formatere til NTFS, men er det noen fordel ved å dele den opp i f.eks. to partisjoner?

 

Er Partition Magic bedre å formatere med? Jeg mener, blir disken mer stabil eller noe hvis du formaterer med det progremmet i stedet for windows?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...