Kaggen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Heisann! Har gått lenge rundt å fundert hvilken ekstern harddisk jeg skal skaffe meg, og nå hadde valget egentlig falt på Western Digital My Book Premium ES Edition 500GB.. Men så leste jeg kommentarene her, da vart jeg ganske usikker igjen.. Hva sier dere? Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har vært mye tøys fra WD's my book-disker i det siste. Maxtor har også vært litt uheldig med sine eksterne disker. Selv ville jeg kjøpt et harddiskkabinett løst, for selv å kjøpe disk til det. Som disk ville jeg valgt en Seagate Barracuda ES eller WD Caviar RE. Hvis du ikke vil "bygge" selv, anbefaler jeg deg en ekstern disk fra seagate. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Gjelder dette den vanlige Premium-edtionen også? EDIT: En jeg kjenner sier at om man bruker Partition Magic til å formatere disken med isteden for windows skal den funke perfekt.. Noen som har erfaringer? EDIT2: Er egentlig WD-fan, har 2 WD-er i PC-en og broren min har en sånn, men kan jo gjøre et unntak og kjøpe Seagate.. Er forresten noen dårlige erfaringer ute og går her også; 1, 2. Endret 27. november 2007 av Kaggen Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Episoder med DOA opplever nok alle en gang av og til uavhengig av merke. For å si det slik, har hørt mer negativt om wd og maxtor enn om seagate. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Tipper USB (dårlig implementasjon/ustabilt chipset på printkort i kabinett eller hovedkort) er kilden til mange av problemene. Har kjørt eksterne disker over firewire i alle år (den eldste passerer snart 3 år) uten problemer. Dette er disk og kabinett kjøpt hver for seg og satt sammen. Har nå så smått begynt overgangen til eSATA. Endret 28. november 2007 av KAS Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Men om jeg bruker USB i begynnelsen, den blir ustabil og jeg skifter til eSata eller FW, vil alt gå knirkefritt da? Har forresten dette hovedkortet (2,5 år gammelt). Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Pappa fikk et godt tilbud i helga og kjøpte 2 stk WD My Book 2.0 Essential.. Så dem kommer vel om få dager.. Tror jeg da skal bruke Partition Magic til å formatere til NTFS, men er det noen fordel ved å dele den opp i f.eks. to partisjoner? Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Vurderer sterkt også Western Digital My Book Premium ES Edition 500 GB. Fint om noen kunne komme med noen inspill her Begynner å bli i tvil etter å ha lest så mange dårlige erfaringer om WD Endret 29. desember 2007 av ahumoe Lenke til kommentar
wabbitz Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Gjelder dette den vanlige Premium-edtionen også? EDIT: En jeg kjenner sier at om man bruker Partition Magic til å formatere disken med isteden for windows skal den funke perfekt.. Noen som har erfaringer? EDIT2: Er egentlig WD-fan, har 2 WD-er i PC-en og broren min har en sånn, men kan jo gjøre et unntak og kjøpe Seagate.. Er forresten noen dårlige erfaringer ute og går her også; 1, 2. Grunnen til at de kommer med FAT32 partisjon er at de skal være kompatible med alle system, for å fikse dette trenger du absolutt ikkje partition magic. Finnest en enklere måte å gjøre det på: Start -> Kjør -> cmd skriv: convert [stasjon:] /fs:ntfs eksempel: convert e: /fs:ntfs Dette kan gjørest på alle partisjoner med f.eks FAT32. Bare husk at når dette blir gjort på Partisjon C: som OS ligger på, så må du svare nei på første spørsmål om du vil tvinge igjennom blabla. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Pappa fikk et godt tilbud i helga og kjøpte 2 stk WD My Book 2.0 Essential..Så dem kommer vel om få dager.. Tror jeg da skal bruke Partition Magic til å formatere til NTFS, men er det noen fordel ved å dele den opp i f.eks. to partisjoner? Er Partition Magic bedre å formatere med? Jeg mener, blir disken mer stabil eller noe hvis du formaterer med det progremmet i stedet for windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå