Gå til innhold

Bildekritikk: Sjakkbrikker i krig

Oxayotl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ikke dårlig nei.. Blodet er en smule tynt (?), men hadde ikke forventet at du skulle kutte deg selv heller ;)

Ser ut som om du har klart å bruke blenderen på en fin måte (hvis det går an å si det). Altså fin balanse mellom skarpt og uskarpt. Det du har klart med dette bildet er å sette opp et motiv som gjør at vi som ser det får assosiasjoner og dermed blir interessert! Det eneste jeg kanskje ville sett er litt lysere farge på de lysebrikkene, og de lyse feltene på brettet. Dette er fordi de (nesten) hvite områdene står i fin kontrast til blodet (bra farge btw)

Stilig bilde.. :xmas:

Lenke til kommentar

Takk alle sammen for fine tilbakemeldinger :D. Morro at det falt i smak, er enig at de lyse feltene kunne vært litt lysere, hadde vært fin kontrast til blodet, jeg prøvde det på et tidligere stadiet av bildet, men synes det ble litt for kaldt da. Blodet er forresten en blanding av rød konditor og svartmaling, jeg hadde planer å tykke det ut med uttynnet sirup, men da måtte jeg til butikken, og det ble for mye arbeid ;).

Lenke til kommentar

Det er er sånn bilder du kanskje burde passe deg litt på hvordan på hvilke brikker du setter hvor. Jeg er sikker på at hvis den SORTE brikken hadde ligget nede, og de hvite stått oppe. Ville en eller annen person tatt dette rasistisk å kommet med en hel haug med beskyldninger:P har vært borti noe lignende selv.

Men selve bilde synes jeg er en fin og morsom ide som kan tolkes på mange måter! :)

Lenke til kommentar
Det er er sånn bilder du kanskje burde passe deg litt på hvordan på hvilke brikker du setter hvor. Jeg er sikker på at hvis den SORTE brikken hadde ligget nede, og de hvite stått oppe. Ville en eller annen person tatt dette rasistisk å kommet med en hel haug med beskyldninger:P har vært borti noe lignende selv.

Men selve bilde synes jeg er en fin og morsom ide som kan tolkes på mange måter! :)

Men hva hvis folk tolker det som at de svarte brikkene er kalde drapsmenn xD. Det var en tanke på hvilken farge som skulle stå oppreist, men jeg tenkte religion der ;), hehe. Takk for kommentar :D

Lenke til kommentar

Som sagt over hadde han neppe disse tankene i hodet da han tok bildet. Men en slik tankegang kan jo føre til en utrolig kreativitet! Det morsomme er selvfølgelig at det er sånn dikt får kritikk og tilbakemeldinger. I diktet står det masse piss, og ut i fra det klarer folk å tolke ting på sykt mange forskjellige måter. Dikteren satt sikkert bare og fant ord som rimte, han :p

Lenke til kommentar

Dikteren? Snakker vi ikke om et bilde? :)

Btw: Vil si at jeg synes det er artig hvordan han som tok dette bildet har fått oss til å komme med så mange assosiasjoner. Det vitner om at han har tatt et kreativt bilde der han klarer å få "publikum" engasjert. Good Job :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...