Jesper Karsrud Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Mornsann. Dette her haster egentlig litt, men jeg spør her inne for det. Driver og lager en side nå, som er forholdsvis stor. Denne siden har på en måte tre hovedsider, der forsiden bruker index.php-templaten i themet mitt. De to andre har fått to egne templates, som selvfølgelig er aktivert i kontrollpanelet. Disse tre sidene har alle nyheter - eller artikler -, men fra forskjellige kategorier. I sidebaren min har jeg en link til nyheter. Det jeg da vil gjøre, er å endre slik at denne nyhetslinken endrer mål ettersom hvilken side jeg er inne på av de tre hovedsidene. Hvis jeg er inne på førstesiden, skal målet være "/", er jeg inne på andresiden, skal målet være "/urltilmål". Det samme gjelder den siste hovedsiden. Jeg tenkte da at jeg kunne bruke is_home() og is_page(id) på denne måten: <?php if (is_home()) { echo '<li><a href="/">Nyheter</a></li>'; } else if (is_page(ID)) { echo '<li><a href="/sideslug">Nyheter</a></li>'; } else if (is_page(ID)) { echo '<li><a href="/sideslug">Nyheter</a></li>'; } else { echo '<li><a href="/">Nyheter</a></li>'; } ?> Jeg har også testet å bruke page_slug-en, men det fungerte heller ikke. Har prøvd en del andre løsninger, og søkt mye rundt på nettet, men det ser ikke ut til at det er så veldig mange andre som sliter med samme problem som meg. Hvis noen kunne hjulpet meg, hadde jeg blitt veldig glad! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå