Gå til innhold

LG KE850 Prada rep. og FW oppdatering


Jørnan

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min LG KE850 Prada på finn.no fordi det er billigere, men fikk dessverre ikke med kvittering. det jeg har oppdaget med mobiltelefonen nå, er at den blir ripet opp av det medfølgende etuiet, som vissnok skal "beskytte" mobiltelefonen mot riper (ironisk nok :p ). Dette er jo en feilproduksjon (?), og da har jeg vel krav på reparasjon eller ny mobiltelefon? Jeg har jo ikke kvitteringen, men den trenger jeg vel bare for å få garanti?

 

Jeg har også noen FW problemer og kunne tenke meg en oppdatering av FW på mobiltelefonen. Den må da idiotisk nok sendes inn til "reparasjon" for å gjøre det. Jeg kan vel gjøre det gratis, siden mobiltelefonen har feil, så dekkes vel dette av forbrukerkjøpsloven?

 

Og i disse tilfellene, må jeg betale for frakt av mobiltelefonen hvis den sendes til reparasjon (og det ikke er et verksted i nærheten av meg) og hvordan får jeg en garanti på dette? Jeg kan jo sende inn mobiltelefonen, og hvis de roter den bort, så kan de jo si at de aldri mottok den, eller at de sendte den og at den ikke kom frem. Slik jeg har opplevd supporten dems, så oppfatter jeg det nemlig slik at når man har med LG å gjøre, da skal man ha en garanti for alt, ellers vil de prøve å lure deg. Jeg har aldri opplevd så elendig support som dems ...

 

Håper på svar, og jeg vil gjerne få avklart det juridiske (hendvis gjerne til lover) slik at jeg har noe å si til LG. De vil garantert prøve å snike seg unna, men det skal de ikke gjøre! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpsloven gir deg reklamasjonsrett hvis den er kjøpt i Norge til en privatperson, men er det feil er det et krav at du som forbruker kan legge fram bevis på at telefonen er kjøpt fra en forhandler. Det er enten kjøpskvittering og/eller bankutskrift som henviser til en butikk med dato og slikt så det kan spores.

Den du kjøpte på finn.no kan jo for alt vi vet kommer fra USA/England, så du kommer ingen vei med reklamasjonsretten uten kvittering.

 

Garantien kan hende dekker slike ting. Jeg kjenner ikke garantivilkårene til LG, men hvis du ringer dem kan de sikkert via IMEI-nummer finne ut hvilket land som har solgt den. Ikke sikkert at garantien du har gjelder for hele Europa/Verden.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Siden jeg ikke har kvittering, så gjelder jo ikke garantien. Men LG bør vel kunne se utifra IMEI nummeret hvor mobiltelefonen er solgt, og hvis de ikke kan det så fulgte det med både norsk lader, bruksanvisning og hurtigveiledning. Det får man vel ikke i USA eller England? Men det er jo uansett ikke bevis på at den er kjøpt i Norge da, dessverre.

 

Er det noen måte jeg kan finne ut av hvor den er kjøpt tro?

Lenke til kommentar
Vil LG være forpliktet til å reparere en feil på en slik telefon da kunden ikke kan framskaffe noe kjøpsdokumentasjon annet enn "kjøpt på finn"?

Nei, ikke etter norsk forbrukerkjøpslov.

Garantien er sikkert internasjonal, men uten noen form for kjøpsbevis tviler jeg at LG gjør noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...