MrLuni Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Eg har eit gf2 ti og eg lasta ned eit program som heiter Riva Tuner... Etter det eg har skjønt har eg "trimet" kortets clockrate fra 250 til 300 og Memoryclock fra 400 til 489 Er det det virkelig så enkelt? Noen som har testet programmet og er det noen som har anbefalinger om andre programmer? Eg har bestilt meg 4200xp fra komplett.no Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Ja, det er så enkelt, men kortet KAN jo bli skadet da. Dukker det opp artifacts eller blir det bildefeil når du spiller? Hvis det gjør det bør du ikke presse det så høyt. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Ja, det er så enkelt. Men det kan være en ide å ikke bare flekke opp clockraten til max med en gang da. Du bør prøve deg frem forsiktig, for man vil ikke svi gpu'en RivaTuner funker helt topp det. Det er vel et av de mest brukte prog'ene til nvidia kort. Personlig bruker jeg coolbits+, som bare er en registernøkkel som gir deg muligheten til å klokke i instillingene til skjermkortet via driverene (du får et ekstra valg i driverinnstillings menyen). Det gir deg muligheten til å klokke innenfor det som er det "trygge" området i RivaTuner. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Ja det varierer litt med det... Viss eg kjører max (uten å gå over "grensen") er det ikke vits å spille. Men er det fare for varme? Varme driiiter eg egentlig i fordi eg har bestilt meg Gainward GeForce4 Ti4200-8X 128M 3,6ns AGP, "Ultra/650-8X TV/DVI", Retail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå