Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sint, sur og lei, hvorfor gidde?

Gjest SintSurOgLei

Anbefalte innlegg

Gjest SintSurOgLei

Kort post:

Hvorfor i det heletatt skal man gidde å prøve seg på ett forhold? Ok, du har det fint i ett år eller to, så er det tilbake til singel-livet. Ingenting varer evig, og hvorfor utsette seg for det emosjonelle sjokket når ett forhold ryker? For meg virker det mest som en psykisk selvpinelse.

Dessuten kan man være helt sikker på at man aldri finner den man ønsker å ha ett forhold til, og er du så heldig at du faktisk finner denne personen kan du være helt sikker på at den er opptatt.

Virker kanskje av denne posten at jeg skriver av egen erfaring, og at grunnet mine manglende? sosiale evner fører til at jeg ikke finner/får den jeg ønsker, men tenk over det?

Hvorfor gidder vi? Vi kommer INGEN vei med det, som sagt varer ingenting evig. Selvpinelse på sitt beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort post:

Hvorfor i det heletatt skal man gidde å prøve seg på ett forhold? Ok, du har det fint i ett år eller to, så er det tilbake til singel-livet. Ingenting varer evig, og hvorfor utsette seg for det emosjonelle sjokket når ett forhold ryker? For meg virker det mest som en psykisk selvpinelse.

Dessuten kan man være helt sikker på at man aldri finner den man ønsker å ha ett forhold til, og er du så heldig at du faktisk finner denne personen kan du være helt sikker på at den er opptatt.

Virker kanskje av denne posten at jeg skriver av egen erfaring, og at grunnet mine manglende? sosiale evner fører til at jeg ikke finner/får den jeg ønsker, men tenk over det?

Hvorfor gidder vi? Vi kommer INGEN vei med det, som sagt varer ingenting evig. Selvpinelse på sitt beste.

Men hvorfor ikke prøve å ta vare på de gode stundene? Ingentin varer evig, det er sant det, men det betyr vel ikke at man ikke kan nyte det man har, mens man har det? Det kan ofte være vanskelig, men se positivt på det. Du ville jo mest sannsynlig ikke skrevet denne posten hvis du var i et forhold, for da hadde du det så bra at slike tanker ikke falt deg inn?

Tror dette er tanker de fleste stiller seg hvis de nettopp har opplevd et brudd, eller når man venter/leter etter noe som man tror aldri kommer?

Bare min tanker i en sen nattetime. (Sen etter mine standarder i hvert fall.)

Lenke til kommentar

Er enig at det er fint å være forelsket, men etter flere brudd fant jeg ut at tiden man bruker på å deppe over den man er/var glad i er borte, ikke er verdt det.

Selvfølgelig er det andre som vil motsi meg på dette, men er alltid fint med flere meninger, jeg står på mitt: Selvpinelse.

Lenke til kommentar
Det at det går skeis betyr bare at du ikke har funnet den rette.

tull å tøys! alle KAN ver den "rette".....man må bere jobbe med det.

ingenting går ta seg sjølv.

veldi mange går rundt her i verda med ei forskrudd meining om at dei skal finne den "rette",men sjønna ikkje det at man må jobbe med eit forhold for at det skal fungere.man må finne løysninger som passer for begge parter,som begge er fornøgd med...å viktigast ta alt er å prate ilag.

Lenke til kommentar

Ett forhold er verdt det!

Det å føle seg elsket, og føle at noen bryr seg ekstra mye om akkurat deg er noe av det beste som er.. Ha noen du vil være med på alt med, og oppleve alt med en person som vil være med deg også er fantastisk..

Om forholdet ikke er ødelagt kan man ikke si at man ikke har det bra.. Det er så ubeskrivelig å være sammen med noen.. Du vet det jo selv.. om du syns det er så jævelig å miste den du er glad i bør du nok ta kritikken for den selv, fordi du ikke har gjort nok for å komme over de du har mista fort nok, men har syntes synd på degselv alt for lenge..

Jeg vet jeg ikke er noe god til å komme over, men jeg prøver.. og savner forholdet veldig.. angrer ikke på at jeg ble sammen med eks-dama selvom det er skikkelig vondt nå.. Vet jeg har hatt 3 utrolig fine og fantastiske år, noe som jeg aldri kommer til å glemme...

Venter bare på at noe fantastisk skal skje igjen :) (-Som at eksen detter ned i fanget mitt igjen :roll:)

Lenke til kommentar

veldi mange går rundt her i verda med ei forskrudd meining om at dei skal finne den "rette",men sjønna ikkje det at man må jobbe med eit forhold for at det skal fungere.man må finne løysninger som passer for begge parter,som begge er fornøgd med...å viktigast ta alt er å prate ilag.

Nei, for med den rette krangler man ikke, prehehhe!

Tror du missforstår. Enkelte mennesker er man mer kompitabel med, enn andre. Den rette, kan rett og slett være den personen du elsker, ikke alle presterer å 'elske', mer enn én person i løpet av hele sitt liv. Jeg kan i hvert fall ikke si det til noen, og mene det, selv om jeg er i forhold.

Uten at jeg kan skryte av videre store geografikunnskaper, er du fra Eid? :p

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Nei, for med den rette krangler man ikke, prehehhe!

Tror du missforstår. Enkelte mennesker er man mer kompitabel med, enn andre. Den rette, kan rett og slett være den personen du elsker, ikke alle presterer å 'elske', mer enn én person i løpet av hele sitt liv. Jeg kan i hvert fall ikke si det til noen, og mene det, selv om jeg er i forhold.

Uten at jeg kan skryte av videre store geografikunnskaper, er du fra Eid? :p

jo med den rette so krangler du også! krangling er sunt. det er då de kommer fram nye muligheter.

skal vere enig med at med enkelte personer er man mer kompatible med en andre, men det betyr ikkje det at eit forhold ikkje trengst å jobbast med :D

å nei eg er ikkje ifrå eid

Lenke til kommentar

Når man kommer litt forbi det punktet hvor man er såret og lei seg så innser man at det bare gjorde deg en erfaring rikere. Så lenge fyren er en okei fyr så ser jeg ingen grunn til hvorfor man skal angre. Selv når jeg deppet over forholdet med eksen var slutt så var jeg likevel glad for at jeg traff han.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I Februar så hadde gubben og jeg vært sammens i 4 år.. Det har ikke bare vært en dans på roser, har vært veldig tøft til tider. Men vi har klart å jobbe oss igjennom det meste, og prøver å se på det som en utfordring til kjærligheten.

Men man må jo føle at det er kjemi og at det er noe å kjempe for. Men man kan umulig finne ut om man finner den rette ved å ikke satse. Man må dessverre prøve og feile. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...