saturnia Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Mitt første bilde som blir lagt ut på Akam.. Bildet er tatt med Nikon D80 og Sigma 28mm f/1.8 EXDG.. Er fersk i gamet, så kom med kritikk Endret 26. november 2007 av saturnia Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 For mye bilde, for lite fotografi. Altfor standard og sliter med kjedelig komposisjon. Prøv litt mer spennende vinkler, og ikke så mye "rett-på-bilder". Kan sikkert etterbehandle litt. Gjerne økt litt kontraster blant annet... Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Greit nok for heste-elskere. For andre blir det nok kjedelig, med mange forstyrrende elementer i bildet og helt midtstilt objekt, og uten at jeg skjønner hva du eventuelt vil formidle. Kan nok etterbehandles noe for å gjøre det litt bedre. Jeg vet alt om hvor vanskelig det er å ta gode bilder, men ofte bør man legge mer ettertanke bak for at det også skal gi betrakteren noe. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Greit nok for heste-elskere. For andre blir det nok kjedelig, med mange forstyrrende elementer i bildet og helt midtstilt objekt, og uten at jeg skjønner hva du eventuelt vil formidle. Kan nok etterbehandles noe for å gjøre det litt bedre. Jeg vet alt om hvor vanskelig det er å ta gode bilder, men ofte bør man legge mer ettertanke bak for at det også skal gi betrakteren noe. Er egentlig ikke meningen å formidle så mye. Var egentlig ute å tok landskapsbilder, men hesten ville ha litt oppmerksomhet den å.. Skal finne noe mere spennede bilde neste gang. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Syns det var ganske trivelig bilde. Liker bilder av dyr godt, uten at jeg er noen hesteelsker. Jeg tror bildet hadde vært bedre om det hadde blitt croppet til på venstre side, kanskje ved stolpen? Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Noe sånt? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Noe sånt?Mye bedre utsnitt, jeg ville i tillegg brukt levels og curves litt, for å øke kontrasten på hesten, og dempe de utbrente områdene noe. En liten oppskarping gjorde også susen. F.eks. noe slikt: Edit: måtte gjøre noen små justeringer. Endret 27. november 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Lærte jeg noe nytt idag å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå