morten_olsen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Fant ingen annen plass og plassere denne så jeg prøver her I dag var jeg ute og kjørte med traktoren da den plutselig bare dauet.. Nå starter den ikke igjen Sjekka om det var diesel og det var det.. Kan dieselen ha frosset? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 er det volvo eller lamborghini? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Med mindre det er -30 der du bor så tviler jeg på at dieselen har frosset. men drivstoff filteret har som regel en vannseparator som må tømmer med gjevne mellomrom slik at det ikke kommer vann i dieselen. Du kan også ha fått luft i systemet av en eller annen grunn, så det er også noe du kan sjekke opp. Men trenger litt mer detaljer om hvilken traktor det er snakk om. Lenke til kommentar
morten_olsen Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Fiat DT 446 tror jeg den heter Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Med mindre det er -30 der du bor så tviler jeg på at dieselen har frosset. men drivstoff filteret har som regel en vannseparator som må tømmer med gjevne mellomrom slik at det ikke kommer vann i dieselen. Å måtte tømme store isklumper ut av vannutskilleren er faktisk en ganske kjent foreteelse blant landbruksmekanikere/bønder som har slurvet med vedlikeholdet før vinteren kom.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hadde du mye diesel på taken? Hvis du har veldig lite, og det er var noen minus på stokken kan det hende det har kondensert. Lenke til kommentar
morten_olsen Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Det var veldig lite diesel på tanken.. Det er trykk i lufte pumpa, men det kommer ikke diesel ut noen plass når jeg lufter Diesel filteret ser ikke ut som det har blitt skiftet på flere år.. så tror jeg skal prøve og skifte dette.. Fikk start på den i dag, ga den litt startgass i luftfilteret og den startet. Sveiv i ca 4-5 min til jeg skulle ut og kjøre ned og fylle full tank med diesel. Jeg kom ca 300m ned i veien før den stoppet Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Akkurat samme skjedde meg meg og en kompis for et par år siden! Var pga. kondens når det var lite diesel, i kombinasjon med at det var -18 ute. Tror ikke det er bra å bruke startgass på stor dieselmotor :o Lenke til kommentar
morten_olsen Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Hva måtte dere gjøre da for og få gang på den igjen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Først og fremst fylle tanken, vil jeg tro. Lenke til kommentar
morten_olsen Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Ok...da får jeg prøve og fylle opp i morgen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) sjekk også om dieselfilterret har frosset/er tett edit: så at det var nevt før men Endret 27. november 2007 av daruu Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Du trenger ikke å kjøre traktoren bort til pumpa. Bruk en kanne, bensinstasjonene har kanner du kan låne. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Fyll på en skvett med westfrost Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bytt diesel filteret du bare, det skal gjøre susen. det er garantert tett Har mekket en del treskere og traktorer i min tid. det stort sett filteret som er prob Lenke til kommentar
morten_olsen Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Virker som det er pumpa som er gåeen.. Når jeg står og pumper for hånd forsvinner trykket plutselig.. så kommer det tilbake igjen.. SÅ kommer det diesel i glasset av og til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Bytt filer du. Hørest unektelig ut som det er dårlig med diesel tilførsel... siden det er diesel i glasset "av og til" er det nok fordi det er litt gjennomstrømning i filteret men ikke tilstrekkelig nok til å holde motor i gang Lenke til kommentar
Zetor7540 Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Hvis man har en traktor med is i vannseparatoren. Må man da tømme denne OG skifte filter, eller kan det holde å bare tømme denne? (filteret ble byttet i fjor). Og når man tømmer vannseparatoren, må man da lufte etterpå ja? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå