Colossus Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Heisann! Planlegger å kjøpe PC før jula og har valgt meg ut det jeg vil ha, men jeg er usikker om PSUen holder til de spesifikasjonene jeg har valgt. Jeg trenger også et tips om RAMen jeg har valgt er noe jeg virkelig trenger (jeg har ikke tenkt å overklokke) eller om jeg kan gå for noe som er litt billigere. Her er listen over det jeg skal kjøpe. Takk på forhånd. Endret 26. november 2007 av Colossus Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei du, så ut som et greit oppsett det der. men, noen innspill har jeg nå: Hvorfor komplett ? (kommer nederst på kundeerfaringer her på hw nettet, og er generelt dyre.) Du kunne ikke tenke deg å legge alt inn i en handleliste på prisguide ? Blir nok billigere og lettere tror jeg skjermkortet ditt står på lager først 1.1.2008 og det er Ubekreftet! (og det er en liten stund til) Vil du virkelig vente så lenge? som sagt, ved hjelp av prisguiden får du mye lettere opp hvem som har hva på lager av 8800 gt. Tar så Komponenter del for del. Kabinett: Etter min smak ser det ut som et juletre, men hvis du liker det er det nok sikkert greit. Min mening tror jeg vil være at du blir lei av alle lysene etter ca ett år. (avhenger av hvor gammel du er ) men hvis du har bestemt deg skal jeg ikke si for mye her. PSU: Corsair sine PSU er kjent for å produsere skikkelig strøm. så dette tror jeg ikke skal bli for lite strøm til oppsettet. (oppsettet tar nok totalt rundt 3-420W uten at jeg skal si for mye. Eventuelt ville jeg kanskje sett på storebroren i serien hvis du hadde tenkt på sli senere. siden du valgte hk med sli støtte. Ram: Veldig greit hvis du ikke skal overklokke, og i forhold til pris er det helt greie brikker. Men jeg gjorde en feil der, når jeg kjøpte pc første gang så valgte jeg billige ram fordi jeg ikke skulle overklokke der og da, men det har bare ført at jeg har endel mer utgifter idag på grunn av dette. Disse rammene du har valgt tror jeg kan klokkes litt, men ikke sykt mye og ville absolutt sett på Crucial Ballistix 6400 som ligger på ca 600 for 2gb sett. Disse er per i dag veldig bra klokke brikker og er dermed mye mer fremtidsrettet. Prismessig vil det bli ca det samme. Eneste haken er at du får 4x1 rambrikker istedet for 2x2 rambrikker. Hk: Hvis du har tenkt på sli, så skjønner jeg hvorfor du valgte dette kortet. men hvis ikke så skjønner jeg det ikke. Trenger du bare et 8800gt kort så ville jeg mye heller sett på kort bygget på x38 brikkesettet eller eventuelt p35 kortene. Cpu: Per dags dato det råeste i forhold til pris, så ingenting om den. om du ikke vil vente på 45nm fra intel som kommer om to-tre mnd. Tastatur: ikke noe vits i å kommentere engang Skjermkort: Har allerede vært innom det. beste skjermkortet i forholdet til pris. kompis av meg satt seg på sli av disse og SYKT rått med grafikken Hdd: Veldig bra disker du har valgt. Samsung er det "beste" synes jeg . stille, kjølig og raske. hvis det er noe som du lurer på kan du bare svare og jeg skal forklare så godt jeg kan. måtte bare være litt kjapp med mye info nå. Lykke til Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 OK, takker. Når det gjelder kabinettet kunne jeg godt ha valgt noe annet i samme prisklasse, men vifter er ønskelig. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) OK, takker. Når det gjelder kabinettet kunne jeg godt ha valgt noe annet i samme prisklasse, men vifter er ønskelig. Dette har jeg hørt er et veldig bra budsjettkabinett om du skal handle fra komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312508 Det har plass til vifter, men de må kjøpes i tillegg. Men skulle være mye mindre skranglete enn apeviaen Endret 26. november 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Systemet vil trekke mindre enn man tror, kanskje i overkant av 200W, røft estimert etter strømforbruk observert av enkeltkomponentene. Så med HX520W har du for en stund, du kan t.o.m kjøre 8800GT i SLI på den. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Ja, det er like greit å ha nok til SLI om det så kommer til det. CPUene i disse dager tar jo ingenting. Takk for tipset Lilac1, men jeg tror jeg går for litt mer design. Skader ikke med design Sikter på denne får øyeblikket, har da sikkert ikke så stor betydning. Stor vifte® og nok med plass til det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå