Ballajazzhus Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har en gammel maskin som jeg kjører win 2000 på men trenger ny skjermdriver da den medfølgende bare støtter 16 farger som er ganske kjipt å se på. Vet ikke hvordan skjermkort som sitter i (intergrert) men kanskje noen kan hjelpe meg alikevel. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sannsynligvis en integrert Intel-GPU. Men uansett: Bruk et hardwareoppdagelsesprogram, f.eks Everest. Lenke til kommentar
Ballajazzhus Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Har en gammel maskin som jeg kjører win 2000 på men trenger ny skjermdriver da den medfølgende bare støtter 16 farger som er ganske kjipt å se på. Vet ikke hvordan skjermkort som sitter i (intergrert) men kanskje noen kan hjelpe meg alikevel. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Har funnet riktig driver, men forstår ikke helt hvordan installere den. Kan noen hjelpe meg=? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei. Er det ei inf fil du har lasta ned eller er det en exe installasjonsfil du har lasta ned. Hvis det er en .inf fil du har lasta ned så må du høyreklikke på "Min Datamaskin"->"Egenskaper"->"Maskinvare"->"Enhetsbehandling". Der skal du se etter om du finner "Ukjent enhet" eller "Uknown Device". Så må du bare høyreklikke på den og velge "Egenskaper". Så må du trykke på Installer driver på nytt. Så må du bare finne den mappa som .inf fila ligger i og trykke "Ok" og "Neste". Så skulle jeg tro at ting ordna seg. Hvis det er en Exe fil du har lasta ned så er det jo bare å starte den på vanlige måte. Dobbelklikk og følg litt veiledning på skjermen. Hvis du har gjort alt riktig, så trenger du bare å gå inn på Egenskaper på skrivebordet. Høyreklikk på et tomt område på skjermen og "Egenskaper". Så velger du "Innstillinger". Der står det hvilken skjermoppløsning du har og hvor mange farger det er. Hvis skjermkort-drivern er installert riktig så skal du ha mulighet til å sette høyere oppløsning og 32 bits farger. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Ballajazzhus Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hei. Er det ei inf fil du har lasta ned eller er det en exe installasjonsfil du har lasta ned. Hvis det er en .inf fil du har lasta ned så må du høyreklikke på "Min Datamaskin"->"Egenskaper"->"Maskinvare"->"Enhetsbehandling". Der skal du se etter om du finner "Ukjent enhet" eller "Uknown Device". Så må du bare høyreklikke på den og velge "Egenskaper". Så må du trykke på Installer driver på nytt. Så må du bare finne den mappa som .inf fila ligger i og trykke "Ok" og "Neste". Så skulle jeg tro at ting ordna seg. Hvis det er en Exe fil du har lasta ned så er det jo bare å starte den på vanlige måte. Dobbelklikk og følg litt veiledning på skjermen. Hvis du har gjort alt riktig, så trenger du bare å gå inn på Egenskaper på skrivebordet. Høyreklikk på et tomt område på skjermen og "Egenskaper". Så velger du "Innstillinger". Der står det hvilken skjermoppløsning du har og hvor mange farger det er. Hvis skjermkort-drivern er installert riktig så skal du ha mulighet til å sette høyere oppløsning og 32 bits farger. Lykke til. Hilsen. wil. Har lastet ned flere .exe filer men de vil ikke starte. Finner ikke min min Datamaskin, men så kjenner jeg ikke win 2000. Det må være en bakvei for å inst. drivere? Den siste jeg lastet ned er .asp Ok jeg fant Min Datamaskin den lå jo på skrivebordet, letet etter den på START jeg!! Hva er det for noe format, hvordan starte det? Fiksa det jeg TAKK Endret 27. november 2007 av Ballajazzhus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå