Loomy Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Imot kunne quotet alle med en men det ville blitt litt mye kanskje? :wink: Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Imot jeg og vil være med på moroa ! Lenke til kommentar
starfish Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hater SMS språk og misbruk av smileyer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Imot fjortiss-skrift (aka dialekt-skrift) og SMS-språk (untatt i SMS'er). Disse bruker jeg derimot en del selv: 1337 og "1337 h4X0r" (som skjellsord) lol oxo (uvane. Prøver å slutte) Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 hmm, er ikkje "imot" litt sms språk igrunn da? heiter ikkje det i mot? eller er eg heilt på jordet no.. men, sms språk blir brukt i sms og til enkelte på IRC(ja, eg tenker faktisk meg om før eg skriver om eg skal bruke dialekt eller nynorsk) slikt som sk8=skate osv, det er mongo det.. ikkje bruk det! mi oppfordring! -Kim- Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Altså, kan ikke dere spammere tenke litt på modem brukerne? Ja, jeg vet at bilde bare lastes ned en gang, men uanz, det ser så jaevelig stygt ut med all den quotinga. Lenke til kommentar
wola Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 ømm... det er da ikke vanskelig å tyde sms språket. Har dere som ikke liker sms språket det? Eller har dere en grunn til at dere ikke liker språket i det hele tatt (utenom at dere følger saueflokken?)? jeg er selv 19, irc h0re, og bruker sms språket hele tiden! Faktisk så synes jeg det er morsomt og tidsbesparende og bruke sms forkortelser. Selv om noen forbinder sms språket med fjortisser som har dårlig humor, betyr det ikke at det er umulig å bruke språket på en voksen måte… Og, det er faktisk blitt drevet med en del forskning på emnet. Der har de faktisk (tro det eller ei) kommet frem til at sms språket har forbedret grammatikken til brukerne... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 hmm, er ikkje "imot" litt sms språk igrunn da?heiter ikkje det i mot? eller er eg heilt på jordet no.. Imot er helt "lov", det. Det er vel noe med slike preposisjoner at når det er trykk på f.eks. mot, så skal de to delene skrives i et ord. On topic: Selv er jeg 14 år, men kan ikke fordra det såkalte sms-språket. På meldinger er det forsåvidt greit, men her på forumet, og ellers på pc-en så er det rett og slett motbydelig. Den første uka - eller så - jeg var registrert her på forumet, så skrev jeg på dialekt/sms-språk. Men etterhvert, når jeg leste andre innlegg som var skrevet i sms-språk, så sluttet jeg fort med det Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Faktisk så synes jeg det er morsomt og tidsbesparende og bruke sms forkortelser... Amen! Kunne ikke sagt d bedre selv ^^ Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 noen av ordene kan brukes det er: oxo nu lol og andre typer av den men de som ikke kan brukes er de som forkorter allerde korte ord Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Definer "fjortiss sms snakk på pcen"!(jg r 4 fjor10s snakk?) Jeg er tilhenger av å skrive så korrekt bokmål/nynorsk som mulig her på forumet i alle fall - ikke for mye tull. Mn på IRC (#flekkefjord@undernet) så skrive eg dialekt å forkårtelsa. D jør eg au i nåen e-maila.. PS. Off-topic er vel et unntak.. f.eks på msn: jg skl kmme til dg i kvld for g fste, dt kmmer tl og bli kjmpegøy! glder meg! (bare et eksempel) asså; noen ganger når man sender sms meldinger er det greit, MEN IKKE PÅ PCEN! der har man alle tastene for seg selv!! er bare bry for de som skal lese det.. PS! hvem svarte "hæ" på poll`en?? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 og: [*]d [*]jg [*]dg [*]im(h)o [*]atm [*]btw [*]oxo [*]r men ikke overbruk av ord med tall i. 14tiss, 1337, y0 osv går greit.. j3g 3r b4r3 b357 455... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvis man går litt unna skjermen og ser på quotingen til purken kan man se en pyramide eller en brønn Barnslig never the less... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvis man går litt unna skjermen og ser på quotingen til purken kan man se en pyramide eller en brønn Barnslig never the less... Og på hvert trinn står det en mann med stort hode og titter oppover, smiler og nikker. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Og på hvert trinn står det en mann med stort hode og titter oppover, smiler og nikker. For eksempel det ja Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 på sms plager ikke "sms språket" meg så veldi.. men det finnes selvsagt grenser.. men på irc kan de like greit skrive vanlig norsk.. skrivefeil er jo greit.. det går fort og ikke er jeg noen helt i norsk heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg