FallenGB Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 God Kveld. Julen nærmer seg og jeg trenkte jeg skulle ønske meg et anlegg til pc1 min. Tenker på en sub og 2 høytalere eller noe sant. Bra lyd og stilig utseende or jo et + , vet ikke helt hva pris de kommer på. Men om dere vet om noen som er knall under 10,000,- ville det vært flott Anlegg til Pc1 hvor jeg hører mest på musikk ^^ Takker får all hjelp her Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Om maksprisen hadde vært noen kroner høyere hadde jeg anbefalt deg B&W DM686 stativhøyttalere, B&W ASW608 aktiv trykkammer-subwoofer og en NAD C325BEE integrert stereoforsterker. Men dette blir 10 800,- uten kabler. Jeg vil uansett anbefale deg en lukket trykkammer-subwoofer om du skal ha en subwoofer til musikk. Slike subwoofere har ingen åpninger som ressonerer ved bestemte frekvenser for å "kunstig" øke amplituden av frekvenser ved f.eks 40-60 Hz. Trykkammer-subwoofere har en mer lineær og "korrekt" gjengivelse av bass som ligner i større grad lydmaterialet slik det høres ut. Siden trykkammer-subwoofere ikke har åpninger så unngår man også å risikere at subben lager "pustelyder" eller andre ulyder når refleksporttuben er for myk og vibrerer. Du burde ta en titt på XTZ sine subwoofere. Disse har riktignok refleksporter, men man får tak i skumgummiplugger til å tette igjen disse slik at man kan få samme karakteristikk som trykkammer, og dette kan reguleres med hvor mange porter du tetter igjen. XTZene har også godt rykte for å være svært gode subwoofere for pengene. De har både en 10" til 3000,- og en større 12" til 3800,-. Endret 26. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
epifant Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Under 10 000? Det er et såpass høyt budsjett at jeg ihvertfall vil anbefale deg å glemme det som kalles "multimediahøyttalere" og heller gå for et rent hifianlegg med separat forsterker, 2 høyttalere og eventuelt subwoofer. Men utover det må du nesten spesifisere hva slags lyd du ønsker deg, om du prioriterer kvantitet fremfor kvalitet, hva slags musikk du hører på osv. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Støtter forslaget til Skagen, ville nok kommet opp med et ganske likt forslag selv. XTZ subwoofere gir mye for pengene, mye på grunn av at de produseres i lavkostnadsland og at, (tror jeg), firmaet ikke tar like mye profitt eller betalt for merket. Avhengig av hvor stort rommet er, så kan du "slippe unna" med å kjøpe 8-tommeren, men jeg vil anbefale deg å gå for 10 eller 12 tommeren. 12-tommeren har en del flere instillingsmuligheter og er på den måten mye mer fleksibel, i tillegg til at den er kraftigere. Det eneste jeg vil legge til er at det BARE er 300kr ekstra for en NAD C352TI som yter 30W mer per kanal, eller 60% mer effekt for å legge til 8% pris. Det er et MYE bedre kjøp spør du meg. Nå tar jeg ikke høyde for annet enn effekt, men jeg tviler på at kvaliteten på delene er noe dårligere i 352. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg er visst ikke helt oppdatert på forsterkerne til NAD. C352TI virker som et langt bedre alternativ enn C325BEE ja. Lenke til kommentar
FallenGB Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Det går mye i techno/trance/bass sjangeren, men hører på mere rolig musikk også, vil si at jeg hører på vorskjellig Veldig fint det der Skagen, skal se på den der Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har du sett på CVHD som de har på hifiklubben? Det er pakker med 2,5 eller 7 satelitter og en 12" 250 watts sub. Du kan kjøpe 2.1 pakka og kombinere med NAD C315BEE, som skulle klare å drive de satelittene. Når jeg her skriver "satelitt", så mener jeg satelitt i CV sin målestokk, en halvmeter høye og med 6 3" og 1 diskant, ikke noe småtteri, med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå