Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hærverk på Bilen min

Prodip

Anbefalte innlegg

Jeg stod sist lørdagskveld i sentrum av Tromsø å ventet på Grønt Lys. Mens jeg stod der så kom det en alkoholiker gående bak bilen min.

Han ropte navnet på bilmerket mitt og sparket i eksosanlegget mitt.

Hele greia løsnet og ble hengende ned mot bakken. Det ble akkurat grønt idet dette skjedde og jeg kjørte så fort ut av krysset som mulig og ut i et bussfelt. Det viste seg at hele eksosanlegget fra omtrent midten av bilen til endestykke hadde løsnet fra hva nå enn som holder det oppe.

Jeg lurer på hva som skal repareres for å få det på plass igjen og hva kostnadene er på dette.

Jeg kan nokk ikke regne med å få noe penger hos den Fylliken som trødde ned eksosanlegget mitt.

Jeg har en BMW E36, 316i

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig sak det der.

Hva som skal repareres er det jo nesten du som må fortelle oss, akkurat hva er skadet, ble det lekkasje i annlegget etterpå?

Hvis det bare er opphengstrikker som har røket er det jo bare å bytte ut de, og det er ikke den helt store utgiften, eller jobben. Men dersom det er festene til strikkene som har røket av enten på bilen, eller eksosannlegget må de kanskje sveises fast igjen. Dette er jo uansett ingen stor jobb, men kan kreve sveiseutstyr dersom fester ikke er skrudd. Dersom eksosannlegget er veldig rustent, er det ikke noe i sveise i, og må byttes.

Eksempler på hva slike deler koster kan du se her Meca eksos (sjekk at det er rett biltype stv/sedan/årsmod, osv)

Lenke til kommentar

Når en mann på drøyt 90Kg tar springfart og nærmest hopper oppå eksosanlegget så lander han sikkert med en kraft

på tilsvarende 160kg. Jeg vet ikke, men de gummistrikkene skal kanskje tåle en slik kraft, men sikkert ikke mer enn et

par gang. Men hva vet vell jeg? :p

Ja, det er gummistrikkene som er løsnet fra selve hengslene. 2 stykker mangler, men jeg vet ikke hva det koster for nye slike og hvordan jeg eventuelt skal reparere det. Sette den på verksted eller gjøre det selv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...