Abnorm Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Skal ha nytt kort, men hvilke alternativer har jeg? Legg gjenre ut en link til meg. Korte må støtte tre skjermer og være uten vifte. Skal ikke brukes til spilling. Driver kun med musikk og ønsker derfor stor arbeidsflate, men ingen støy. Gode valg muligheter for skjermoppsett/innstillinger er et pluss. Endret 1. desember 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
qwert Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Det kan ha noe med å gjøre at tre skjermer knappast er er mulig på ett vifteløst kort. I alle fall ikke uten ekstra hardware som deler arbeidsflaten fra en skjermutgang over flere fysiske skjermer. Jeg vet bare om ett alternativ som passer den beste skjermen din og det koster rundt 4K. Edit: ATIs løsning FireMV 2400 er noe billigere men støtter bare max 1600x1200 over DVI. Hvis du kan leve med at en av skjermene er VGA så kjøp to like kort; nesten samme hva (eller kanskje helst ett til av Sapphire-kortet du har i dag). Både Nvidia og AMD har bra konfigureringsmuligheter drivere for multimonitoroppsett i driverne og god 2D-kvalitet over hele linja i disse dager. Dette blir svært billig. Hvis du utelukkende trenger digital tilkobling (eller likevel skulle ønske litt 3D-ytelse) er nok 2 HD 2600 XT den beste løsningen for ditt hovedkort/oppsett. Crossfire-støtte for ok/moderat 3D samt opp til fire uavhengige skjermer på DVI eller HDMI. Endret 28. november 2007 av qwert Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hva med å kjøpe en til av det jeg allerede har (Radeon HD2400PRO 256MB)?? Men dette korte har ingen gode muligheter for instillinger. Noen av Matrox kortene da, hvordan er de? P690? Støtter disse 3skjermer? Endret 29. november 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Ja, du kan (som nevnt) godt bruke et likt kort som det du har. Hva slags innstillingsmuligheter er det du savner forresten? Synes egentlig ATIs funksjonalitet er grei og velfungerende. Har du prøvd å installere den Vista-kompatible versjonen av Hydravision og se om det er noe du liker? Ikke så lett å vite om dette programmet siden ATI/AMD bare eksplisitt legger det med 'proffkortene' etter at de begynte med Catalyst. Jeg vet dog ikke om (og tviler kanskje på at) det fungerer med Aero. Nvidia brukte også å ha en desktopmanager (nView) i driverne sine, men denne er (inntil videre) fjernet i Vista så de har heller ikke noe ytterligere å by på. Det finnes uansett tredjeparts vindus- og desktopbehandlere som kan hjelpe til her. Matrox-kortet du linker til støtter forøvrig vare to skjermer og jeg synes ærlig talt ikke at løsningene deres forsvarer prisen. Endret 29. november 2007 av qwert Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Ja, du kan (som nevnt) godt bruke et likt kort som det du har. Hva slags innstillingsmuligheter er det du savner forresten? Synes egentlig ATIs funksjonalitet er grei Jeg savner å kunne maksimere bilde over to/tre skjermer. Når jeg makimerer skjer det kun på en skjerm om gangen. For å kunne strekke bilde over flere skjermer om gangen må jeg: trykke gjenopprett, å dra bilde manuelt ut i kantene. Se denne tråden: Dual Screen - Får ikke utvidet skjermbildet Endret 1. desember 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Hmmm Muligens jeg kvitter med med mine to 19" og kjøper en 24" til. Men da trenger jeg et støysvakt kort (gjenre uten vifte) m/2xDVI (oppløsning:2x 1920x1200) Får større arbeidsflate da?? 1x24" (1920x1200) 2x19" (1280x1024) VS. 2x24" (1920x1200) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå