Helpel Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hvordan er det man regner ut om man er overvektig eller ikke? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) BMI er vel den kjappaste måten å få ein indikasjon på. Eg er sikker på at der er folk her som har betre kjennskap til slikt enn meg som kjem til å påpeike ein del svake sider med denne metoden, men du får i alle fall ein peikepinn. Formel for utrekning: BMI = (vekt i kilo) / (høgde i meter)^2 Endret 26. november 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det blir jo litt feil da.. Jeg blir kvalifisert som overvektig.. Men har nesten ikke fett på kroppen.. trent mye, og fått en del muskler.. Man må måle fettprosent.. Ikke bmi Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Om du er utrent er jo BMI brukbart da. Går ut i fra at de som trener og stiller med sixpack hele uken vet at de ikke er overvektig bare for BMIen er høy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 En annen måte kan være å se seg selv i speilet og vurdere hvor "ille" det egentlig er, eller spørre en fortrolig. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det mest nøyaktige ville vert å laget en skala som tok for seg kroppens volum i stede for vekt, men dette ville derimot vært en veldig tungvint måte. Røft så rekner BMI det ut bra nok. Når BMIen slår feil er stort sett når en har mye muskler (siden muskler veier mer enn fett). Lenke til kommentar
Aces Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hørte alltid da jeg var liten at man skulle veie 110kg mindre enn høyden i cm, men det blir jo helt feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå