ElmotriX Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei. jeg trenger nå en ny gamer PC, men har litt spørsmål. jeg trenger hovedkort, CPU, minne og grafikk kort. og lovling OS hadde vært greit også. men jeg hadde bare noen spørsmål. har ikke fulgt mye med på hardware i det siste 3 årene, så trenger en liten oppdate. jeg trenger en maskin som kan kjøre 5 spill samtidig, eller nermere sakt 5 wow klienter samtidig. men lurer derfor på, hva er best av AMD vs Intel? (og sockets) radeon vs geforce? sli/crossfire vs kun 1 grafikk kort? og 32 bit vs 64 bit os? sist jeg kjøpte PC så var det informert om hvilke grafikkkort som kunne kjøres i SLI, også måtte du ha en liten brukke mellom kortene. på crossfire så måtte man ha en som var vanlig og en som var "master" osv. mn hvor har det blitt av? jeg ser ingenting om dette på komplett, men jeg ser jo a hovedkort har plass til flere skjermkort, og leser om mye snakk om SLI her på forumet. hadde vært supert om noen hadde klarert litt av dette her opp for meg, og kanskje kommet med et godt forslag. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) AMD vs Intel? (og sockets) Intel er ytelseskongen fremdeles. (LGA775) radeon vs geforce? Geforce er det som gir mest for pengene. sli/crossfire vs kun 1 grafikk kort? Vis du bhar planer om å spille krevende spill så ville jeg gått for SLI/crossfire. og 32 bit vs 64 bit os? 64Bit er fremtiden, gå for dette med mindre du trenger noen programmer som kun støtter 32Bit. Master kortene hos ATI er vekke, du trenger kun 2 like kort nå. Vis du skal ha crossfire og Intel så trenger du et P35/x38 hovedkort for crossfire og for SLI så trenger du 680i SLI basert hovedkort. Endret 26. november 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 (endret) hva med ddr2 og ddr3? hva er fordelen med DDR3? kan jeg kjøre ddr 2 på hovedkort som støtter ddr3? og i så fall, kan jeg kjøre ddr2 og ddr 3 brikker sammen? Endret 27. november 2007 av ElmotriX Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 DDR2 kan ikke brukes i DDR3-slotter nei. Det har kommet en del hovedkort (f.eks. dette) med spor til både DDR2 og DDR3, men du kan ikke bruke både DDR2 og DDR3 samtidig. Det er visstnok en del som har hatt problemer med denne typen hovedkort, men akkurat hva som har gått galt vet jeg ikke. Det er dessuten ikke mer enn 2 DDR3 slotter noe som begrenser mulighetene litt. Jeg tror det er like greit og kjøpe DDR2 nå og heller vente med DDR3 til de faller i pris, sansynligvis er det omtrent på samme tid som et nytt hovedkort-bytte er aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå