LasseGL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei! Som Overskriften forteller, lurer jeg på om et PhysiX Skjermkort, øker ytelsen? Hva gjør egentlig dette skjermkortet? tar den Prosessorkraft og minne og legger dette i Skjermkortet? uansett, har en Q6600 GO-stepping, 4 gb 1066 mhz BallistiX rambrikker (D9ghm), masse vifter og masse plass..1200 watt PSU....asus Maximus x38....SE Vil dere anbefale et PhysiX kort? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nei. Det er lite som støtter det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hardware.no har kjørt en rekke artikler om PhysX, som du finner her. PhysX er ikke et skjermkort, men en fysikkprosessor som sitter på et PCI-kort. Ved å bruke en egen fysikkprosessor slipper CPUen å gjøre kalkulasjonene for fysikk, og man avlaster CPUen betraktelig. Samtidig tillater PhysX langt mer komplekse fysikkalkulasjoner enn en vanlig CPU fordi PhysX er utviklet spesielt for nettopp slike kalkulasjoner, mens en CPU er beregnet på å gjøre all mulig kalkulasjon. Men for at man skal kunne avlaste CPUen må spillet være utviklet spesielt for å kunne dra nytte av PhysX, og det er ikke så veldig mange spill som støtter PhysX. PhysX har heller ikke solgt spesielt godt og er ikke spesielt utbredt. Jeg, personlig, vil påstå det er liten nytte i å investere i PhysX nå. Trenden er at grafikkprosessorene i større grad er godt egnet til fysikkalkulasjoner, og om det blir noen stort revolusjon innen fysikksimulering i spill tror jeg at skjermkortene vil være den enheten som tar seg av fysikken. Andre spennende prosjekter er en CPU/GPU-hybrid som AMD/ATI jobber med. Endret 27. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det kommer noen brett til UT3 med fysikk-fordeler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå