Grand Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Hei, jeg skal kjøpe et video redigerings program. det er jule pressang så det må ikke være så veldig dyrt, Ca rundt 500 kr, det må være sånn passe bra, og må være lett å bruke. Er det noen som kan anbefale noe? MvH Sno Endret 26. november 2007 av Sno Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Redigeringsprogram for hva da? Video? Bilder? Lyd/musikk? Edit: Siden tråden handler om programvare for redigering av video flytter jeg denne til Videoredigering og video. Endret 26. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Grand Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 sorry, glemte å nevne det. Det er for video Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 sorry, glemte å nevne det. Det er for video Litt dyrere enn prisen du nevnte, men er absolutt verd pengene: Sony Vegas Movie Studio Platinum. Ellers så har Magix Movie (ett eller annet) fått bra skryt. Uansett: hold deg unna Pinnacle! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 sorry, glemte å nevne det. Det er for video Litt dyrere enn prisen du nevnte, men er absolutt verd pengene: Sony Vegas Movie Studio Platinum. Ellers så har Magix Movie (ett eller annet) fått bra skryt. Uansett: hold deg unna Pinnacle! Kan også anbefale den . Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg bruker Adobe Premiere Elements 3. Er kjempefornøyd. Koster rundt 700 kr. Nå er også Adobe Premiere Elements 4 kommet. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har Vegas. Litt dyrere, men verdt det. Beste programmet jeg har vært borti! Stay away from Pinneacle. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Jeg bruker Adobe Premiere Elements 3. Er kjempefornøyd. Koster rundt 700 kr. Nå er også Adobe Premiere Elements 4 kommet. Vel, den kan ikke måle seg med Sony Vegas Movie Studio Platinum, siden den har så mye mindre muligheter. HER er en test av redigeringsprogram. Endret 30. november 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg bruker Adobe Premiere Elements 3. Er kjempefornøyd. Koster rundt 700 kr. Nå er også Adobe Premiere Elements 4 kommet. Vel, den kan ikke måle seg med Sony Vegas Movie Studio Platinum, siden den har så mye mindre muligheter. HER er en test av redigeringsprogram. Du henviser til en test som er et makkverk. Ingen grunner og forklaring hvorfor terningkastene er gitt som de er gitt, og ingen henvisninger til finneser, etc. Den er sikkert utarbeidet en fredag,s ettermiddag og journalisten har vært på vei hjem. For det første så kommer Premiere med samme ternigkast som Movie Maker og Premiere ligger teknisk langt, langt, langt fremfor Movie Maker. Jeg har gått fra Pinnacle til Premiere og redigeringsmessig er Premiere mange hakk bedre. Grunnen til at Pinnacle skorer høyt er når du kun er inne og arbeider i en liten periode som journalisten sikkert har gjort her, så er de mye lettere å få en oversikt og lage seg et ”grei nok videosnutt”. Men brukes programmet noe over tid, lager lengre videoer og man lærer seg de tekniske funksjonene, så ligger Premiere langt fremfor Pinnacle. Angående Sony Vegas, så har jeg ikke fått prøvd dette programmet og har derfor ingen formening om det. Det jeg ville frem til er at testen du viser til er en skam…… Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Angående Sony Vegas, så har jeg ikke fått prøvd dette programmet og har derfor ingen formening om det. Jeg anbefaler deg til å laste ned og prøve trial versjonen som varer i 30 dager . Det jeg ville frem til er at testen du viser til er en skam…… Ser nå at den kansje ikke var så veldig bra. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Angående Sony Vegas, så har jeg ikke fått prøvd dette programmet og har derfor ingen formening om det. Jeg anbefaler deg til å laste ned og prøve trial versjonen som varer i 30 dager . Det jeg ville frem til er at testen du viser til er en skam…… Ser nå at den kansje ikke var så veldig bra. Hvis du mener Sony Vegas er så bra. Hva er forskjellen på Sony Vegas og Premiere Elements? Kan du liste opp noen punkter eller eksempler? Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har ikke prøvd Elements, men det jeg vet om Vegas er at det er utrolig enkelt å lære basics. OG det er alt du trenger for å bruke programmet. Om du vil dypere så er det utrolig mange muligheter, og jeg har ikke testet halvparten ennå. Chroma Keyer (for bluescreen) er også en morsom liten sak. Alle effektene kan stilles inn. Overganger det samme. Og vegas har fått mye skryt for lydredigeringsmulighetene, som overgårmange andre videoredigeringsprogram. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har ikke prøvd Elements, men det jeg vet om Vegas er at det er utrolig enkelt å lære basics. OG det er alt du trenger for å bruke programmet. Om du vil dypere så er det utrolig mange muligheter, og jeg har ikke testet halvparten ennå. Chroma Keyer (for bluescreen) er også en morsom liten sak. Alle effektene kan stilles inn. Overganger det samme. Og vegas har fått mye skryt for lydredigeringsmulighetene, som overgårmange andre videoredigeringsprogram. Dette kan jo Adobe Premiere Elements også. Og hva mener du med "overgår mange andre programmer". Hvilke grunnlag har du for å si det? Jeg ønsker og vite dette, for hvis jeg skal skifte til Vegas orker jeg ikke å skifte til et program som er tilsvarende det jeg har. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Som Aqualong sier i denne tråden: ----------------------------------------------- Quote: Adobe Audition (før: Cool Edit Pro) er ett program man kan bruke til å få den ønskede effekten. Jeg ville holdt meg unna lyddelen i videoredigeringsprogrammer. Da har du ikke prøvd Vegas, skjønner jeg? Det programmet startet som et lydredigeringsprogram en gang i tiden. Den gangen var det Sonic Foundry som laget det, og var datidens "sjef" på lyd. Dette har Vegas arvet i alle versjoner etterpå. ----------------------------------------------- Og jeg har også basert argumentet på hva en profesjonell lydtekniker sa om Vegas da jeg jobbet i lydstudio under arbeidsuka på ungdommskolen Endret 4. desember 2007 av Spöka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå