Raptus_ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg lurer egentlig bare på om det er noen andre som har samme problemet med at tastaturet gir etter fra entertasten og videre mot høyre på tastaturet. Ringte hp og først så sendte de meg et nytt tastatur som jeg byttet selv uten at dette hjalp noe nevneverdig. Ringte de tilbake igjen og da sa de at de skulle sende en teknikker som skulle se på problemet men når han kom så så han på det i to sekunder og så la han bare dobbeltsidig teip mellom tastaturet og kabinettet under og sa at det er sånn maskinen er bygget. Dette virket som en underlig måte for en teknikker å gjøre en reperasjon på og jeg vil jo ikke at det skal være en hurtig/nerdete fiks på den nye babyen min Håper noen som har denne modellen og kan fortelle meg at det ikke er sånn tastaturet skal være Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har du sjekket at PC ikke er ramme skjev? Står den like støtt på alle føttene sine? Hvis den gjør det, så høres det ut som om at PC er bygget slik. En teip bit kan gjøre underverker Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Har du sjekket at PC ikke er ramme skjev?Står den like støtt på alle føttene sine? Hvis den gjør det, så høres det ut som om at PC er bygget slik. En teip bit kan gjøre underverker Når du sier det så vagler den på venstre for foran >_< Har aldri tenk på det før.. Ble litt satt ut jeg nå siden jeg trodde ikke det skulle være noe problem på noen maskiner.. hva gjør jeg da a? Er det grunn nok til å kreve reperasjon? Det som også er litt kjipt er at tastaturet nå er bøyd opp og virker som om de berører skjemen når denne er lukket. Lenke til kommentar
twb Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) dobbeltsidig teip mellom tastaturet og kabinettet Det er nok måten å gjøre det på. Kan fortelle deg at det faktisk er normalt å bruke tosidig teip på fabrikken til dette formålet. Min splitter nye HP har teip helt til høyre under tastaturet for å holde det fast. Men den teipen er sterk - det er så vidt det er mulig å få løsnet tastaturet uten å ødelegge noe. Det som også er litt kjipt er at tastaturet nå er bøyd opp og virker som om de berører skjemen når denne er lukket. Det bør ordnes. Et kjent problem er at fettmerker etterhvert setter seg fast på skjermen i slike tilfeller, som er meget vanskelig å få bort. Frem med teipen Endret 26. november 2007 av twb Lenke til kommentar
otis Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har du sjekket at PC ikke er ramme skjev?Står den like støtt på alle føttene sine? Hvis den gjør det, så høres det ut som om at PC er bygget slik. En teip bit kan gjøre underverker Når du sier det så vagler den på venstre for foran >_< Har aldri tenk på det før.. Ble litt satt ut jeg nå siden jeg trodde ikke det skulle være noe problem på noen maskiner.. hva gjør jeg da a? Er det grunn nok til å kreve reperasjon? Det som også er litt kjipt er at tastaturet nå er bøyd opp og virker som om de berører skjemen når denne er lukket. Om PC er skjev, og de nvagler på seg, når den egentlig burde stå støtt på bordet på alle sin føtter. Så kan du kreve å få den reparert, såfremt at det ikke er så lenge siden du fikk PC utlevert da. Dette er under den forutsetning at det heller ikke er noen ytre skader på maskinen. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det virket litt rart ut ja. Om noe er skeivt, så burde det fikses ihvertfall. Men bruker du enterknappen så masse da? Det er jo lettere å bruke return-knappen. Lenke til kommentar
otis Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvilken knapp er return? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvilken knapp er return? Den som er rett under backspace Enterknappen finner du til høyre for 3-tallet Lenke til kommentar
Flex Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har 6715b selv (forskjellig innmat, men ganske likt eksteriør) og har selv "problemer" med at tastaturet bråker / gir etter øverst i venstre hjørne (alle tastene som er over venstre shift-tast og til venstre for f3). Har vurdert å høre med HP, men det er ikke så irriterende... Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Her på jobben var det 2stk som fikk seg 8510P maskiner, og begge virket fort satt sammen. Lokket var ujevnt og man kunne tydelig se at plastikken var bølgete. Samtidig var det ujevnt og ruglete på plastikken ved siden av touchpad'en også. I tillegg var det ujevn plastikk over tastaturet ved hurtigtastene. Han ene av disse hadde også et tastatur som var litt bøyd mener jeg å huske... Siden begge disse PC-ene hadde softwarefeil fikk de spiltter nye her om dagen. De virket bedre, men en av de har et løst tastatur slik som du hadde, og det ble fikset med tosidig teip det også, det er helt vanlig. Syntest ikke HP er det de engang var når det gjelder kvalitet. De gamle HP Compaq NC 6000 har en helt annen byggekvalitet Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Her på jobben var det 2stk som fikk seg 8510P maskiner, og begge virket fort satt sammen. Lokket var ujevnt og man kunne tydelig se at plastikken var bølgete. Samtidig var det ujevnt og ruglete på plastikken ved siden av touchpad'en også. I tillegg var det ujevn plastikk over tastaturet ved hurtigtastene. Han ene av disse hadde også et tastatur som var litt bøyd mener jeg å huske... Siden begge disse PC-ene hadde softwarefeil fikk de spiltter nye her om dagen. De virket bedre, men en av de har et løst tastatur slik som du hadde, og det ble fikset med tosidig teip det også, det er helt vanlig. Syntest ikke HP er det de engang var når det gjelder kvalitet. De gamle HP Compaq NC 6000 har en helt annen byggekvalitet Jeg valgte i går å ringte HP for å høre om det var vanlig med en slik reperasjon og hun jeg snakket meg fikk litt fnatt.. skjønte ikke at dette var mulig. men forklarte henne videre at ikke alle "beina" var i bordet som det egentlig skulle være og hun sa med en gang at jeg skulle få en doa-mail slik at jeg kunne sende den til selgeren og få ny satse på at dette blir bedre PS: Dama har en nc6400 og den er helt herlig så ganske enig med det du sier selv om det kanskje ikke var helt den modellen du mente Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Godt det ordner seg Men kom med tilbakemelding når du har fått ny, eller om andre problemer dukker opp. Den hadde jo en defekt, så jeg mener ihvertfall at du bør få en ny som virker slik den skal. Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Godt det ordner seg Men kom med tilbakemelding når du har fått ny, eller om andre problemer dukker opp. Den hadde jo en defekt, så jeg mener ihvertfall at du bør få en ny som virker slik den skal. Ja, det kan jeg gjøre:) Helt fantastisk maskin utenom defekten hvertfall. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har også en 8510p, med løst / vinglete tastatur øverst i høyre hjørne. Får vel ta frem litt dobbeltsidig teip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå