MaxXRebo Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 heisan. Har i det siste tenkt litt på å lære litt mer om web design, og lurer på hva slags bøker dere vil anbefale til en nybegynner? Kunne også tenkt meg å lære litt mer om flash. Fint hvis bøkene er på norsk, men er ikke ett must. Vet dere om noen gode tutorials på nett, så vil jeg gjerne høre om de også. på forhånd takk ^^ Lenke til kommentar
Schafferer Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 W3schools.org har noen fine guider: HTML CSS XHTML Lenke til kommentar
agm1 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg vil, som Schafferer, anbefale w3schools. Mye enkelt og bra. Og det er selvsagt mulig å kjøpe seg HTML for dummies, men jeg vil tro det beste vil være å lære seg slikt over nett. Mye nytt dukker opp, og webdesign er noe som utvikler seg raskt i mange retninger. Nettet vil holde deg litt mer oppdatert enn en bok. Så sant du ikke foretrekker lesning på sengen selvsagt Lenke til kommentar
Jensen2k Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Når det gjelder webdesign kommer det nok mest på smak, estetikk og liknende, derfor bør du titte litt på nettet, prøve å få inspirasjon osv. Da prøve å lage noen kule design. Kanskje du synd de suger i førsten, men etter en del ganger så kanskje det blir noe med kvalitet. Eller så får du mange bøker som handler om webdesign og typografi, sjekk også ut nettguider som folk over her anbefaler :-) Lenke til kommentar
AndersMeyer Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 To bøker eg anbefaler for folk som ynskjer å byrje med webdesign er: "The Principles of Beautiful Web Design" Den er ei "uteknisk"-bok som går gjennom mykje av det estetiske som ligg bak dei tekniske løysingane. "Bulletproof Web Design" Denne boka krever at du har litt kjennskap til HTML, og viser mange svært nyttige teknikkar for å lage webdesign som ikkje "bryt saman". Eg kan også anbefale Lynda.com sine video leksjonar innan webdesign. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå