Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av komponenter til ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny gaming pc til 11-13k om en liten uke. PC-en bør vare i ca 3 år uten oppgradering (klokking er ikke viktig, men det skader ikke at jeg har muligheten).

Sliter litt med å velge deler, så skulle gjerne hatt noen tips fra noen som virkelig har greie på det:

Prosessor:

- Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. 6750, 6850 eller q6600. Foreløpig havner jeg på en 6750 da jeg føler at det er den som gir mest for pengene.

Hovedkort:

- P35 eller X38? Og hvilket x38 i så tilfelle? Kommer vel an på hvor kjapp ram jeg vil ha, men heller litt mot pc6400 og et p35 kort.

Minne:

- Hvis jeg går for et p35 hovedkort tenkte jeg 4gig med PC6400 ram (kjøper 64bits vista, home premium edition). Det frister å kjøpe et X38 hovedkort å kjøpe noe Pc8000 ram. Er det verd det?

Kabinett:

Har egentlig ikke peiling på kabinett. Vurderer dette: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47566

Noen som har forslag til et "bedre" kabinett hos netshop?

Kort oppsumert lurer jeg vel egentlig på om jeg skal kjøre konservativt over hele linja og velge 6750, p35 og pc6400 minne eller om det er verd å smelle til med quad6600, x38 og pc8000 minne.

Endret av yeoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...